Avatar billede hersker_dk Nybegynder
25. februar 2013 - 21:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med dual-band og 5 GHz

jeg har en HP 6560b bærbar samt en Linksys EA2700 router.

Jeg kan fint finde 2,4 GHz netværket, men den teoretiske hastighed (i joblisten) er kun 72 Mbps, hvor routeren er 300 Mbps (står lige ved siden af den bærbar). Jeg ved godt jeg ikke kan forvente 300, men 72 er lige i underkanten.

Desuden kan min bærbar ikke finde 5 GHz.

Hvad kan der være galt? Hvordan kan jeg evt. opdatere mit netkort, da det formentlig er her problemet er?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. februar 2013 - 23:08 #1
Hvilket wifi adapter er der i din bærbar? Det er formentligt den der ikke understøtter 300 mbit og 5 ghz wifi samt evt dual band...

Har selv en wrt610n og wifi adapter -> wusb600n og kan bruge 300 mbit så er ret sikker på det er adapteren i din bærbar.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
26. februar 2013 - 13:53 #2
ok - tak.
Jeg har fundet en beskrivelse af mit netkort, og det understøtter ikke mere en 72Mbps og heller ikke dual-band. Jeg troede det var standard, når det var et "N" netkort.

Kan man ikke få en adapter til dual-band (2,4 og 5 ghz) og 300 Mbit, som ikke fylder ret meget i USB-porten?
Den Blueeyez har skrevet fylder som en "gammeldags" USB-key. Kan man ikke så en der ikke fylder mere en (nyere) modtager til en mus?
Avatar billede Blueeyez Mester
26. februar 2013 - 15:10 #3
Jo sagtens :-) du burde kunne få nem adgang til nuværende netkort i din bærbar og sætte bedre i skal blot vide hvad det er for et og om hvor mange ledninger der er til st bruge som antenner, 300 mbit kræver såvidt jeg ved 2 ledninger men rart at vide hvad mulighederne er for at finde et nyt :-)
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
08. juli 2013 - 22:32 #4
Og hvordan kan jeg se dette?

Eksisterende netkortet hedder "Broadcom 4313GN"
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
05. november 2013 - 11:38 #5
lukkes