Avatar billede ixion1 Nybegynder
25. februar 2013 - 19:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Realtek Ethernet controler Fail

Står med et lille problem, hvis ikke stort.
Har et gigabyte motherboard hvor at mit OnBoard netkort er gået i deep sleep mode af en art. Kan ikke få den ud af dvale igen, og har forsøgt stort set alt. Har forsøgt at tage ram'ene ud i 2 timer. hevet power plugget og taget batteriet ud af bundkortet for at genstarte det. har fjernet fluebenet under Enheds indstillingerne, hvor den tillader at slukket kortet i strømbesparelse. Kan ikke finde noget inde under BIOS der skulle forsage det eller rette det (ikke nogen onboard indstillinger osv.). Har prøvet at formatere, updated BIOS, updated mit Ethernet kort. Dog uden held. Er rimelig meget på bar bund her, har sågar forsøgt med et ekstern netkort, men der fryser computeren bare.. Any ideas ?? Skal sidde i LAN på fredag så ville være fedt at kunne få den op at køre inden..
Avatar billede ixion1 Nybegynder
25. februar 2013 - 19:24 #1
Kører forresten med Win7
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. februar 2013 - 19:30 #2
Hvis du fortalte præcis hvilket bundkort der er tale om, så var du måske heldig nogen fandt manualen og kiggede efter om du har overset en mulighed i BIOS.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 19:38 #3
Har du prøvet at fjerne netkortet i enhedshåndteringen, genstarte pc og lade Windows finde det igen?

Vil det ikke lade sig finde, skal det interne kort sikkert deaktiveres i bios for at eksternt kort kan køre.
Og der er det rigtig godt at vide hvilket bundkort du bruger, som NielErikK også er inde på.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. februar 2013 - 19:43 #4
Jeg er lidt usikker på det du skriver med "update mit Ethernet kort", drejer det sig om det løse, hvad med drivere til bundkortet?

Jeg ser ikke at du har prøvet andet kabel eller testet det et andet sted.
Avatar billede ixion1 Nybegynder
25. februar 2013 - 19:57 #5
Har forsøgt at fjerne i enhedshåndteringen, dog uden held. Har forsøgt at slå Onboard Lan fra i bios inden jeg smed ekstern netkort i uden held også.

Bundkortet er et Gigabyte S-Series MA78G-DS3H.

NielsErikK.
Har forsøgt med et driver update til Onboard lan, da der er nogle der forslår det omkring på nettet, men der skete ikke det helt store, får bare en fejl meddelelse "The Realtek Network Controller was not found. If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable."
Avatar billede ixion1 Nybegynder
25. februar 2013 - 21:06 #6
takker for hjælpen, fandt et nyere ekstern netkort og smed i, så er oppe og køre igen.