Avatar billede cherita.dk Nybegynder
25. februar 2013 - 13:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gratis alternativ til Google Apps (mail-delen)?

Hej alle

Som I nok ved er Google Apps ikke længere gratis. Jeg har fra tid til anden benyttet deres mail-servere til at kunne håndtere mails på et par domæner for frivillige foreninger, der har <i>meget</i> fokus på omkostninger.

Er der nogle her, der kender til en anden udbyder af en mail-servere som man kan benytte med sit eget domæne og dermed oprette en mig@mitdomæne.dk adresse?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2013 - 15:05 #1
microsoft outlook.com (det nye hotmail).
Avatar billede cherita.dk Nybegynder
26. februar 2013 - 11:39 #2
claes: Tak for svaret. Har du mulighed for at uddybe det lidt? Evt. et link? Jeg kan ikke lige søge mig frem til, at jeg via outlook.com kan benytte deres mail-servere til eget domæne :-/
På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2013 - 12:28 #3
du skal have en windows live-konto - jeg bruger min private email til dette. Så kan jeg via outlook.com sende mails, og der kommer IKKE reklamer i (fx 'sendt via outlook.com'). Det kan være, at det virker fordi jeg sidder på en win8-maskine, og samme konto er min brugerid - i så fald skal der oprettes en bruger for hver forening, der skal bruge outlook.com.

Dine foreninger skal oprette hver deres live-konto på den mail-adresse, som de vil bruge til send/modtag. Man får så lidt plads på skydrive og andet med.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2013 - 12:57 #4
jeg er på windows8, og logger på den med min private mail-adresse. Så kan jeg sende via outlook.com frit.
Så hvis du ikke har en windows live-konto, så skal det oprettes med den mail-id, som skal stå for udsendelser.
Der er så andre live-ting, der medfølger, bla skydrive, så man kan lægge billeder der, og bare linke til dem i mails.

Jeg har sendt lidt via outlook.com til andre konti, og der kommer ikke reklamer på - kun den tekst, som du selv skriver.
Avatar billede cherita.dk Nybegynder
29. marts 2013 - 20:57 #5
Hej claes... hvis du smider et svar får du lige point... har endelig nu fået tid til at tjekke det nærmere og det er jo ganske let at sætte mails op på den måde...
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2013 - 21:04 #6
ok - bare det virker for dig. Men luk bare selv.
Avatar billede cherita.dk Nybegynder
10. juli 2013 - 15:31 #7
Hmm... jeg synes hverken jeg kan lukke eller give point :-/ .... har du skrevet dit indlæg som et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2013 - 16:31 #8
du får et svar her