Avatar billede thrill Nybegynder
12. august 2001 - 17:48 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Dynamiske IP adr. og switch

Vil man opleve nogle ulemper ved \"kun\" at bruge en switch og dynamiske IP adresser til 4 pc\'er, fremfor at bruge en router-baseret løsning med indbygget switch ? (TDC bredbånd)

Er der nogle for /imod denne løsning ?

Avatar billede serverkudsk Nybegynder
12. august 2001 - 18:07 #1
Jeg syntes at det er en god løsning, da man kan koble flere pc\'er til switchen og det fungere ligeså godt
Avatar billede guiron Nybegynder
12. august 2001 - 19:00 #2
Det vil være det samme!
Avatar billede thrill Nybegynder
12. august 2001 - 21:40 #3
Det lyder helt perfekt, så kan vi nemlig komme igang til en billig penge.

Hvilken firewall vil i anbefale, gerne en som er nem at sætte op ?

Hvad gør jeg for at dele ADSL forbindelse når vi får udstyret ? Skal jeg vælge \"Del internet forbindelsen\" i Windows, eller er der en smartere måde at gøre det på ?
Avatar billede thrill Nybegynder
12. august 2001 - 22:12 #4
På flere switch\'s har jeg set at der står \"SOHO\" til sidst i navnet, hvad betyder det ?
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
13. august 2001 - 15:21 #5
Norton da den virker meget godt, og er nem at sætte op
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
13. august 2001 - 15:22 #6
Jeg vil sige at du skulle bruge eks. wingate, eller et andet program, men du kan også dele internetforbindelsen i windows
Avatar billede currant Nybegynder
13. august 2001 - 17:28 #7
Kan man godt nøjes med en ip og så være 4 på samme switch? Eller skal man ha\' ip\'er til det antal maskiner der er på?
Avatar billede holstar Nybegynder
15. august 2001 - 17:20 #8
switch = køb af antal dynamiske ip\'er pr. computer
rounter = 1 ip til alle de computere det skal være (i teorien i hvert fald)
Avatar billede dt Nybegynder
16. august 2001 - 14:19 #9
hmm det skal vel oxo lige nævnes at hvis du vælger at køre uden router, jammen så skal din pc route det i stedet eller den pc som du vælger som gateway .. dvs mere trafik igemmen den, samt den SKAL være tændt før de 3 andre kan komme på nettet . så med mindre det er en lag 3 switch ville jeg klart råde dig til en router løsning. ( hvis du vælger en TDC løsning så kan jeg kune råde dig til at holde dig langt væk fra netekspress 2 da routeren her til STINKER ) her til kommer så SIKKERHEDEN .. den vil du kunne sætte / gøre langt mere sikker med en router end uden. Så jeg ville sige der er kun fordele der taler for en router løsning, medmindre det er lomme smærter der er grunden !!!!!
Avatar billede drone Nybegynder
22. august 2001 - 15:38 #10
dt> Der er ingen grund til at have andre maskiner tændt end dem der skal bruges.
currant> man skal have det antal dynamiske ip\'er, der højest kan værre på samtidigt. Eller en fast ip og en router eller en pc der står for delingen.

thrill>

Der er en ting du skal tænke over her.
Når du vælger løsningen med switch og dynamiske IP adresser, kan du ikke værre sikker på at disse ligger i samme subnet. Hvilket kan betyde at det bliver noget mere besværligt at få dit lan til at køre.

Vælger du derimod fast IP og router, så vil du ingen problemer få med dit LAN. Samtidigt får du mulighed for selv at køre mail-,web-, etc- server. (Det kan man også med dynamisk, men det er mere besværligt)

Avatar billede dt Nybegynder
23. august 2001 - 08:15 #11
Drone > fik vist ikk udtrykt mig rigtigt . mente heller ikk at alle maskiner skal være tændte men en maskine skal jo route fra LAN til WAN og med mindre han køber en lag 3 switch ja så bliver han da nød  til at gå igemmen en pc ! eller er jeg oxo i skoven her ?
Avatar billede drone Nybegynder
23. august 2001 - 14:30 #12
dt > Med TDC bredbånd er det nok at hans modem er tændt. Og at det er forbundet med en switch/dual speed hub.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
23. august 2001 - 14:38 #13
drone>> nej man kan bare bruge de interne....
Avatar billede drone Nybegynder
24. august 2001 - 09:47 #14
jelzin101>> Jeg er muligvis søvnig. Men jeg forstår ikke din kommentar.

thrill>> du spørger efter en firewall. zonealarm er efter min overbevisning, den bedste. SOHO står for small office home office. Altså beregnet til brug i mindre installationer.