Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2013 - 16:22 Der er 6 kommentarer

Ny bærbar bliver smidt af internettet

Jeg har netop købt en ny Toshiba bærbar med Windows 8.

Jeg bliver med jævne mellemrum smidt af internettet uden at jeg gør noget særligt (surfer almindeligt).

Jeg har aldrig haft problemer med det på min gamle bærbare som også har været på nettet samtidig efter jeg købte den nye i fredags.

Jeg har installeret Norton antivirus som også tjekker ting mens jeg er på nettet.

Jeg har læst lidt om at jeg skal tjekke kanalerne på min router, men det ser ikke ud til at der er problemer der. Desuden virker det fint på min gamle Lenovo bærbare.

Er der nogen der har en idé om hvad der er galt og hvordan det evt. kan løses? Jeg er ikke nogen haj til opsætning af computere og internet men jeg synes jeg har forsøgt at kigge opsætningerne igennem og slå de ting fra der evt. kunne lukke ned for nettet. Kan det evt. have noget med Windows 8 at gøre? Jeg har aldrig tidligere brugt 8'eren.

I går blev jeg vel smidt af omkring 10 gange på en dag og der går noget tid før den igen opretter forbindelse hver gang. Jeg har forsøgt at resette min router.

Hjælp..... :o)
Avatar billede edindk Nybegynder
24. februar 2013 - 17:20 #1
Opdater netværks driver eventuelt?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2013 - 17:44 #2
Går ud fra du mener netværkskortet? Og det har jeg prøvet - fik besked på at det allerede var opdateret.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2013 - 04:46 #3
Jeg har nu konstateret at det er hver anden time præcis på minuttet... Jeg har googlet og søgt og ledt og det eneste jeg kom frem til var at det kunne være LiveUpdate i Norton, men det har jeg nu slået fra og den gør det stadig. Jeg har en mistanke om at det er noget med at Norton be'r om ny IP adresse men hvordan får jeg den til at stoppe med det?
25. februar 2013 - 12:33 #4
Velkommen til E. ...

... deaktiver Symantec/Norton helt ?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2013 - 14:47 #5
Jeg har netop haft afinstalleret Norton og efterfølgende nøjedes med Windows Defender nogle timer og der blev jeg også smidt af på præcis samme minut-tid som jeg er blevet de sidste 3 dage.
25. februar 2013 - 16:23 #6
Hmmm... se i eventloggen ?