Avatar billede lignaus Nybegynder
13. januar 2000 - 17:09 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Lukker ikke helt ned!

Windows 2000 Server built 2128 (RC2) lukker ikke min ATX computer helt ned, den stopper som om det var AT, og skriver "...bla.. bla... shut down...", altså at jeg skal trykke på power før den slukker helt!

Det underlige er at det gjorde den ikke første gang jeg havde installeret det, men den har gjort det de sidste mange (tre) gange!

Hvor kan man tvinge Windows 2000 til at slukke efter sig?!?

Ja,jeg ved at jeg har stilt selvsamme spørgsmål tidligere, men jeg kom til at give pointne væk uden ordenligt svar!
Avatar billede sjensen Nybegynder
13. januar 2000 - 17:14 #1
Du skal først og fremmest checke at din BIOS er sat rigtigt op.

Under Power Management kan du angive forskellige indstillinger, bl.a til hvordan maskinen skal opføre sig ved standby. Skal den slukke eller hva.

sjensen
Avatar billede lignaus Nybegynder
13. januar 2000 - 17:18 #2
Det er IKKE det!

Det må være en indstilling i selve Windows 2000, da den har gjort det ordenligt tidligere, og Win98 lukker korrect ned!
Avatar billede sjensen Nybegynder
13. januar 2000 - 17:29 #3
Ok, vi prøver igen:

gå ind i regedit og find:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

I denne gruppe er der en key der hedder PowerDownOnShutDown

Sæt værdien til 1 isteder for 0, så virker det.

sjensen
Avatar billede lignaus Nybegynder
13. januar 2000 - 18:39 #4
Den er der ikke!
Avatar billede klas Juniormester
13. januar 2000 - 20:01 #5
den var i min win98 . . håber det hjælper for mig da jeg har samme problem  :o)
Avatar billede lignaus Nybegynder
13. januar 2000 - 20:35 #6
Jeg tilføjede den. Men det hjalp ikke noget!
Avatar billede bubby Nybegynder
13. januar 2000 - 22:50 #7
inde i kontrolpanel står der noget om powermanegment, den går du ind i, så tror jeg det er det 3. faneblad, der skal der være flueben ved den 1 mulighed der er!
Avatar billede lignaus Nybegynder
13. januar 2000 - 23:02 #8
Tredie faneblad er UPS, og det er så vist jeg ved, noget med ekstern strømforsyning! Og der er ingen flueben!
Avatar billede sjensen Nybegynder
14. januar 2000 - 00:35 #9
Lignaus>Klik på startknappen, vælg hjælp, Indeks og skriv PowerDownAfterShutdown (ikke PowerDownOnShutDown som jeg skrev først) og læs om de muligheder du har. Se også under ShutdownWithoutLogon og NoClose.

Det fortæller lidt om hvordan det kan virke.

sjensen
Avatar billede lignaus Nybegynder
14. januar 2000 - 15:02 #10
Der findes ikke nogle af de nævne ord i hjælp!
Men hvis selv kan finde dem i din hjælp, kan du jo fortælle hvad der står der!
Avatar billede sjensen Nybegynder
14. januar 2000 - 15:56 #11
Ja, jeg har lagt mærke til at det heller ikke står i hjælpen her på arbejde hvor min NT er engalsk, men i den danske jeg har hjemme er der et langt afsnit. Jeg tager lige en kopi af det i aften og skriver i en kommentar

Men det bliver først efter kl. 20-21

sjensen
Avatar billede lignaus Nybegynder
14. januar 2000 - 16:01 #12
Gør det!
Det ville være belejligt!
Avatar billede bubby Nybegynder
14. januar 2000 - 20:45 #13
så fjerde faneblad, jeg kan ikke helt huske det... men det er derinde, tro mig!
Avatar billede lignaus Nybegynder
14. januar 2000 - 20:59 #14
Der er kuntre og NEJ der er ikke noget at komme efter der!
Avatar billede bubby Nybegynder
14. januar 2000 - 22:44 #15
JO DET ER DERINDE! TRO MIG! DET ER DER DU SKAL SLÅ DET TIL! GÅ ALLE BLADE IGENNEM; VED ET AF DEM ER DER KUN 1 FLUEBEN, SLÅ DET TIL OG SÅ VIRKER DET!
Avatar billede lignaus Nybegynder
14. januar 2000 - 23:38 #16
"Always show icon on the taskbar"!

Tag dig nu sammen bobby! Hvis du ikke engang kan skrive hvad det hedder, og du påstår at det vil hjælpe at vise et icon i en bjælke, så lad være med at svare!
Avatar billede sjensen Nybegynder
14. januar 2000 - 23:54 #17
Her er hjælpefilens ord om Winlogon registry settings i min NT, men det burde være det samme for W2K:

The Registry value entries that control the logon sequence for starting Windows NT are found under the following Registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
    \Microsoft
        \Windows NT
            \CurrentVersion
                \Winlogon

AllocateCDRoms  REG_SZ

Range:1

Restricts access  to the CDs in the CD-ROM drives only to the user currently logged on to the computer.  In this mode, CDs are allocated to the user as part of the interactive logon process, and freed for general use or for reallocation only when that user logs off.  Satisfies part of C2 security requirement that removable media must be able to be secured.  If this value entry is not added, the contents of the CDs in the drives will be available to all processes on the system.

AllocateFloppies    REG_SZ

Range:1

Restricts access  to the disks in  the floppy disk drives only to the user currently logged on to the computer.  In this mode, floppy disks are allocated to the user as part of the interactive logon process, and freed for general use or for reallocation only when that user logs off.  Satisfies part of C2 security requirement that removable media must be able to be secured.  If this value entry is not added, the contents of the floppy disks in the drives will be available to all processes on the system.

AutoAdminLogon    REG_SZ

Range: 0 or 1

Default: 0

Specifies automatic logon if this value is 1. You must also add the value entry DefaultPassword with a value for the user listed under DefaultUserName for automatic logon to work.
When AutoAdminLogon is used, Windows NT automatically logs on the specified user when the system is started, bypassing the Logon Information dialog box.

AutoRestartShell    REG_DWORD

Range: 0 or 1

Default: 1 (enabled)

Specifies whether the Windows NT user interface (usually Explorer.exe) is restarted automatically if it stops unexpectedly. If this value is set to 1, and the Windows NT user interface, or one of the third party components of the user interface fails, the interface will be restarted automatically.  If this value is set to 0, the user must restart the interface by logging off and logging on again.

CachePrimaryDomain

This value entry is not used by Windows NT 4.0. It is ignored by the system; you do not need to delete it.

DCache

This value entry is not used by Windows NT 4.0. It is ignored by the system; you do not need to delete it.

DCacheUpdate

This value entry is not used by Windows NT 4.0. It is ignored by the system; you do not need to delete it.

DebugServerCommand

This value entry is not used by Windows NT 4.0. It is ignored by the system; you do not need to delete it.

DefaultDomainName    REG_SZ

Range: Domain name

Default:  NEWDOMAIN

Specifies the name of the domain to which the user last logged on successfully.

DefaultPassword    REG_SZ

Range: Password

Specifies the password for the user listed underDefaultUserName. Used during automatic logon.

Note:  You can use the System Policy Editor to change this value.

DefaultUserName    REG_SZ

Range: Username

Specifies the name of the last successfully logged on user. If values are defined for DefaultPassword andAutoAdminLogon, this is the user who is logged on by default during automatic logon.

Note:  You can use the System Policy Editor to change this value.

DeleteRoamingCache    REG_DWORD

Range:    0 or 1
Default:    0

If the value of this entry is 1, locally cached profiles are deleted when users with domain profiles log off. This setting is designed to conserve disk space.

DontDisplayLastUserName    REG_SZ

Range:  0 or 1

Default:  0 (false)

By default, Windows NT displays the name of the last person to log on in the Username space of the Logon Information dialog box.  If you add this value entry and set it to 1, the Username space is always blank when the Logon Information dialog box appears.

Note:  You can use the System Policy Editor to change this value.

KeepRasConnections    REG_SZ

Range:  0 or 1

Default:  0 (disabled)

By default, at Logoff, Windows NT closes all Remote Access Service (RAS) connections opened during the session. If this value entry is added and set to 1, the system will not close RAS connections at Logoff. This value entry does not appear in the Registry unless you add it.

LegalNoticeCaption    REG_SZ

Range: String

Default:  (none)

Specifies a caption for a message to appear when the user presses CTRL+ALT+DEL during logon. Add this value entry if you want to add a warning to be displayed when a user attempts to log on to a Windows NT system. The user cannot proceed with logging on without acknowledging this message.
To specify text for the message, you must also specify a value for LegalNoticeText.

Note:  You can use the System Policy Editor to change this value.

LegalNoticeText    REG_SZ

Range: String

Default:  (none)

Specifies the message to appear when the user presses CTRL+ALT+DEL during logon. Add this value entry if you want to add a warning to be displayed when a user attempts to log on to a Windows NT system. The user cannot proceed with logging on without acknowledging this message.
To include a caption for the logon notice, you must also specify a value forLegalNoticeCaption.

Note:  You can use the System Policy Editor to change this value.

LogonPrompt    REG_SZ

Range: 256-character string

Default:  "Enter a user name and password that is valid for this system."

The text entered appears in the Logon Information dialog box. This is  designed for additional legal warnings to the user before they log on. iThis value entry does not appear in the Registry unless you add it.

PasswordExpiryWarning    REG_DWORD

Range: Number of days

Default:  14

Specifies the number of days that a warning message is displayed before the user's password expires. This value entry does not appear in the Registry unless you add it.

PowerdownAfterShutdown    REG_SZ

Range: 0 or 1

Default:  0 on Windows NT Server, 1 on Windows NT Workstation

Determines whether the Shutdown and Power Off option appears in the Shutdown Computer dialog box. (This dialog box appears when you press CTRL+ALT+DELETE and then click the Shut Down button.) The option appears only if the value of this entry is 1. See also ShutdownWithoutLogon and NoClose.

Note: The Power Off option is not supported on all computers.

ProfileDlgTimeOut    REG_DWORD

Range:    Seconds
Default:    30

Determines long users have to choose between a local or server-based profile when the value of SlowLinkTimeOut is exceeded. This value affects all dialog boxes and error messages from Userenv (Profile). If ProfileDlgTimeOut expires before the user has chosen, the system uses the default profile. The option to allow users to choose between a local and server-based profile is set in SlowLinkDetectEnabled.

RASForce    REG_SZ

Range: 0 or 1

Default:  0

Determines whether the Logon Using Dialup Networking check box is selected by default when the system starts. If this value is set to 1, Logon Using Dialup Networking is the default. If it is set to 0, the check box is cleared. This value entry does not appear unless you add it to the Registry and it applies only when a dial-up networking (Remote Access Service —
RAS) connection is installed and the workstation is part of a domain.

ReportBootOk    REG_SZ

Range: 0 or 1

Default:  1

When this value is set to 0, it disables the automatic (default) startup acceptance, which happens after the first successful logon. This value must be 0 if you use alternate settings in the BootVerification or BootVerificationProgram keys.

RunLogonScriptSync    REG_DWORD

Range:     0 (disabled) or 1 (enabled)
Default:    0

Determines whether the logon script and Program Manager are synchronized. If the value of this entry is 1, Program Manager does not begin loading the desktop until the logon script has finished running.  If the value is 0, the logon script and Program Manager can run simultaneously.

Note: This value entry also appears in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft
\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon. The HKEY_LOCAL_MACHINE value applies to all users. The HKEY_CURRENT_USER value applies only to the current user. You can use the System Policy Editor to change this value.

Shell    REG_SZ

Range: Executable names

Default:    Explorer.exe

Specifies executables that are run by USERINIT and that are expected to be in the user's shell program. If for some reason Winlogon cannot start the entries listed in Userinit, then Winlogon will execute the entries in Shell directly.

ShutdownWithoutLogon    REG_SZ

Range:    0 or 1
Default:    0 on Windows NT Server, 1 on Windows NT Workstation

Specifies whether the Shut Down button in the Logon Information dialog box is enabled.  If the value is set to 1, users can click the Shut Down button to stop the operating system without logging on or  turning off power to the computer. If it is set to 0, the Shut Down button is disabled. See also NoClose and PowerdownAfterShutdown.

Note:  You can use the System Policy Editor to change this value.

SlowLinkDetectEnabled    REG_DWORD

Range:    0 (disabled) or 1 (enabled)
Default:    1

Determines whether Slow Link Detection is enabled. If the value of this entry is 1 (enabled), users can choose between local or server-based profiles when the value of SlowLinkTimeOut is exceeded. The time alloted to users to choose between the local and server-based profiles is determined byProfileDlgTimeOut.

Note:  You can use the System Policy Editor to change this value.

SlowLinkTimeOut    REG_DWORD

Range:    Milliseconds:    0 - 120,000
Default:    2000  (2 seconds)

Sets a threshold for slow links to server-based roaming profiles. If access to a server-based profile exceeds this threshold, and SlowLinkDetectEnabled is set to 1, users can logon by using a local profile instead of the roaming profile.

Note:  You can use the System Policy Editor to change this value.

System    REG_SZ

Range: Executable names

Default:  lsass.exe

Specifies executables to be run by Winlogon in the system context. These are activated during system initialization.

Taskman    REG_SZ

Range: Executable name

Default:  (none)

Allows you to specify a different task manager.

Userinit    REG_SZ

Range: Executable names

Default:  USERINIT,NDDEAGNT.EXE

Specifies executables to be run by Winlogon when a user logs on. These executables are run in the user context. The first entry (USERINIT) is responsible for executing the shell program. NDDEAGNT.EXE is needed to run NetDDE.

Welcome    REG_SZ

Range: 256-character string

Default:  (Title only; no message)

The text entered appears in the caption bar beside the title of the Begin Logon, Logon Information, Workstation Locked, and Unlock Workstation dialog boxes. This value entry does not appear in the Registry unless you add it.

The Shutdown subkey contains values that enable you to specify and retain default shutdown settings. This subkey does not appear in the Registry unless you add it. Add the Shutdown subkey to the following Registry path:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE
    \Microsoft
        \WindowsNT
            \CurrentVersion
                \Shutdown

LogoffSetting    REG_DWORD

Range: 0, 1, 2, or 3

Default:  0

Specifies the default option for the Logoff dialog box.
Valid values are:
0 = Logoff
1 = Shutdown
2 = Shutdown and Restart
3 = Shutdown and Power Off (when supported).

ShutdownSetting    REG_DWORD

Range: 0, 1, 2, or 3

Default:  0

Specifies the default value for the Shutdown Computer dialog box. This dialog box appears when you press CTRL+ALT+DELETE  and then click the Shut Down button.
Valid values are:
0 = Logoff
1 = Shutdown
2 = Shutdown and Restart
3 = Shutdown and Power Off (when supported).

Jeg håber noget af det hjælper.

sjensen
Avatar billede bubby Nybegynder
15. januar 2000 - 13:21 #18
prøver lige forfra! gå ind i control panel, find den der står for strøm, kan ikke huske hvad den hedder på engelsk, og så er det derinde prøv at slå nogen af dem til, det var det jeg gjorde, og så virkede det, men jeg har ikke 2000 mere!
Avatar billede bubby Nybegynder
15. januar 2000 - 13:23 #19
og det var heller ikke den med det icon!
Avatar billede bubby Nybegynder
15. januar 2000 - 13:27 #20
det kan være fordi det er server... denversion jeg havde var prof, men det tror jeg ikke!
Avatar billede lignaus Nybegynder
15. januar 2000 - 13:33 #21
Bobby jeg tror du drømmer!
Prøv en gang selv at gøre hvad du så hårdnakket påstår, det er det rene sludder du fyrer af! Desværre!

Og til SJENSEN, det virkede desværre ikke, jeg troede ellers lige det ville, men ingen forskel! Kan det være at Windows 2000 Server bare ikke understøtter ATX-nedlukning, eller at der er en fejl i systemet?!?
Avatar billede bubby Nybegynder
15. januar 2000 - 19:59 #22
prøv at se her
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=6966
som jeg siger har jeg ikke w2k inde mere!
Avatar billede bubby Nybegynder
19. januar 2000 - 19:06 #23
hva er du gået i stå?
Avatar billede hanno Nybegynder
20. januar 2000 - 15:53 #24
Du SKAL ud i din BIOS.... Hvis du starter med at loade "BIOS SETUP DEFAULT" er du ikke helt forkert på den !!!

\\Hanno
Avatar billede lignaus Nybegynder
23. januar 2000 - 01:32 #25
Min Windows 98 lukker rigtigt ned!
Så det er altså IKKE i BIOS'en!

Og bobby det holder altså ikke!
Avatar billede kfc Nybegynder
02. februar 2000 - 17:53 #26
Tjaa.... nu har jeg efterhånden prøvet alle de versioner der er til Win 2K server, og ingen har endnu ikke kunnet lukke ned. Sidst jeg avr til Microsoft seminar, spurgte jeg efter om det ikke var muligt, og det mente de ikke at den skulle kunne, da det var en server version, som jo var beregnet til at køre i døgndrift, og i det øjeblik at den skulle slukkes betød det jo ikke så meget for at lukke den og afbryde på knappen, Og det kunne de jo i og forsig have ret i. Min server bliver da heller aldrig lukket, de få gange er det som regel fordi at der skal ændres noget ved den alligevel, og så skal stikket hives ud :-)
Men i Win2K Prof. der skulle den kunne lukke pc'en helt ned uden Prob.
Avatar billede kfc Nybegynder
02. februar 2000 - 17:54 #27
Ups. Den ovenstående skulle have været sendt som svar.
Avatar billede lignaus Nybegynder
02. februar 2000 - 18:00 #28
Jeg er gået over til pro nu, og det er præcis den samme situation!

Det der undrer´mig er at den lukkede rigtigt ned med en gammel installation, men det gør den altså ikke mere!
1) Jeg ved det kan lade sig gøre.
2) Det har INTET med BIOS at gøre.
Avatar billede kfc Nybegynder
02. februar 2000 - 18:04 #29
Jeg har lige snakket med en kammerat om det, han siger at på visse computere, kan den ikke lukke ned, men andre kan den godt, og det kunne jo være at det var det samme der gjorde sig gældende ved server versionen. Jeg har et Asus p2b MB i min server, og den kan ikke lukke ned........ Men jeg har ikke prøvet pro versionen på en ATX'er.
Avatar billede lignaus Nybegynder
02. februar 2000 - 18:08 #30
Er du sikker på han ikke snakker om AT vs. ATX?!?
Den har som sgat kunnet tidligere!
Avatar billede kfc Nybegynder
02. februar 2000 - 18:12 #31
Tjaaa.... Det er jeg ret overbevist om, det er jo noget helt andet med en AT.
Hvad for en version kører du med nu. Jeg har lige fået den seneste ind af døren, den skulle være magen til den der udkommer d. 23 Feb. men det er kun en 120 Dages trial. Den skal jeg leget lidt med en af de nærmste dage, det kunne jo være at der var noget nyt i den  :-)
Avatar billede lignaus Nybegynder
02. februar 2000 - 18:17 #32
Det er den selvsamme version jeg bruger nu, som tidligere har virket!
Spørgsmålet er hvor tvinger man Windows 2000 til at fatte at den skal lukke helt ned!
Alt om BIOS og versioner og bundkort m.m. er lige meget, da jeg ved det kan lade sig gøre med det jeg har!
Så hvad skal jeg gøre, og ikke hvorfor det nok ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede hanno Nybegynder
02. februar 2000 - 18:21 #33
Jeg har kørt Win2000 siden Build 2000 og den har altid lukket ned som den skulle (på ASUS P2B-S).... Men Windows 2000 håndtere din BIOS anderledes end Windows 98.... ;-))))

Hvilket MB har du, og hvilken BIOS køre du med... ?

\\Hanno
Avatar billede lignaus Nybegynder
02. februar 2000 - 18:25 #34
Jeg prøver lige igen!
Det er IKKE min BIOS eller MB, da det har virket tidligere med samme MB, samme BIOS og samme version af Windows 2000!
Hvor svært kan det egenligt være at fatte, jeg tror jeg har skrevet det ti gange!
Det er jo ikke til meget hjælp at I skriver det samme igen og igen, vel?
Avatar billede kfc Nybegynder
02. februar 2000 - 18:27 #35
Jeg skal lige prøve at have det installeret, så skal jeg lige prøve og lege lidt med det, så vender jeg tilbage.....
Avatar billede hanno Nybegynder
02. februar 2000 - 18:28 #36
Så skulle du måske overveje at køre DOS igen...... hvis du ikke kan fatte, at der måske er noget om det, når der er så mange der råder dig til at gøre noget ved din BIOS, du har måske pillet lidt derinde hvor du ikke skulle !!!

\\hanno
Avatar billede lignaus Nybegynder
02. februar 2000 - 20:38 #37
Hanno!
Kan du ikke bare lade dette spørgsmål være i fred hvis du ikke har noget fornuftigt at sige?!?
Avatar billede kfc Nybegynder
02. februar 2000 - 20:42 #38
Hørt Hørt Hørt........
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
07. februar 2000 - 13:37 #39
Forr lige at følge dette op:
Jeg har geninstalleret win2000 flere gange, grundet forskellige ting. En ting som er slående er, at før jeg installerer drivere til mit 3Dfx, modem og skærmkort! så lukker den fint ned...Derefter som AT! ;-)
Avatar billede farout Nybegynder
12. februar 2000 - 18:39 #40
jeg må støtte hanno i at vi mangler en make på dit mb før vi kan hjælpe dig
overvej at bruge en stok som forlængelse af din arm

Avatar billede concorp Nybegynder
16. februar 2000 - 13:44 #41
Hvad med at slå APM til under kontrol panelets power options, det virkede for mig

Uden Advanced Power Managment ingen shutdown ;-)
Avatar billede lignaus Nybegynder
16. februar 2000 - 14:02 #42
Det virkede!
Tak skal du have!
Avatar billede concorp Nybegynder
17. februar 2000 - 12:56 #43
Det var så lidt