Avatar billede soerenmj Nybegynder
24. februar 2013 - 00:03 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Billigt abonnement - Data

Hej eksperter :)
Jeg er en efterskole elev der regner med at købe en smartphone, og der til ville jeg gerne have et billigt mobilabonnement til.
Der er Wifi på skolen så jeg ved ikke helt om jeg behøves data?...
Kan man nøjes med det eller er det dejligt at have lidt data?
har i nogle gode forslag, helst billige? :)

Regner med at købe en android :)(samsung galaxy s3 tror jeg)
Avatar billede edindk Nybegynder
24. februar 2013 - 01:17 #1
Telia kunne være en løsning http://telia.dk/mobil/abonnement
I øvrigt samsung galaxy s3, virkelig en fed mobil har den selv! ;o)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. februar 2013 - 04:38 #2
Din wifi på skolen har flere fordele.
De tæller ikke med i den mængde GB du må forbruge.
Det er formodentlig et hurtigere net.
Ulempen er skolens regler for nettet skal følges.

Det er altid rart at ha lidt data med i abo. du vil jo også komme uden for skolen.

Det er tit en fordel at købe både telefon og abo. (inc data) sammen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. februar 2013 - 04:41 #3
Sørg også for du vælger et selskab som har god dækning på skolens adresse.
(Dækker de skolen dårligt, så kan det være ligegyldigt om de dækker i de store byer)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. februar 2013 - 04:46 #4
Kontroller også dækningen hos dine forældre, samt andre steder du på forhånd ved, at du vil komme til at opholde dig meget.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2013 - 10:43 #5
vent til at s4 kommer ud
Avatar billede soerenmj Nybegynder
24. februar 2013 - 15:15 #6
Hvordan tjekker man hvor nettet rækker? :)
Hvor meget data har man brug for, hvis jeg nu både har wifi her hjemme og på efterskoen? :)
Avatar billede soerenmj Nybegynder
24. februar 2013 - 15:16 #7
Jeg har ikke brug for fri sms eller meget tale tid! :)
Avatar billede larsini Seniormester
24. februar 2013 - 17:03 #8
her kan du se hvilke og hvis master der står hvor

http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx

10 GB data pr måned rækker til de fleste som er på nettet fra pc og hvis du kun går på nettet fra smartphone er 5 GB formentlig rigeligt
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. februar 2013 - 01:57 #9
Teleselskabernes dækningskort samt masteplacering er det du først ser efter.
Det optimale er at låne et simkort fra en ven der har samme selskab for selv tage rundt og teste hastigheden.
Alternativt, ring til skolen, de kan måske advare mod selskaber de ved dækker meget dårligt hos dem.
I yderområder er det tit "3" (måske deres billige datterselskab Oister bliver dit valg) som vinder efterfulgt af TDC, men det svinger som sagt fra sted til sted.

5-10 Gb fri data lyder fornuftigt, vær her særligt obs på at hos nogen selskaber nedsættes hastigheden hvis du overskrider, men det er gratis, hos andre skal du betale for overforbrug og det kan løbe pænt meget op.
Avatar billede larsini Seniormester
25. februar 2013 - 08:32 #10
hvis du køber telefonen uden abonnement og derefter via nettet køber et abonnement tlf og data så har du 14 dages fortrydelsesret, så hvis dækningen viser sig ikke at være god nok for dig, ja så er det bare returnere abonnementet - sådan prøvede jeg af hos bibob - det samme gælder formentlig også os de andre teleselskaber, undersøg det...!!!!
Avatar billede larsini Seniormester
25. februar 2013 - 08:33 #11
ps
og jeg beholdt mit abonnement
Avatar billede daphne Novice
13. april 2013 - 20:16 #12
Jeg har et alt-i-ét abonnement fra CBB. 11 timers fri tale, fri sms/mms og 2gb data. Det koster 119,- pr. måned, - det er lidt dyrere idag end dengang jeg skiftede over til det.

Min datter går på efterskole ligesom dig, og vi har spurgt hende, hvor meget data hun bruger. Hun bruger aldrig mere end de 2gb, der indgår i hendes abonnement.

Med mindre du downloader store mængder film/billeder, så behøver man ikke så meget data. Det er dog rart nok at have rigeligt med data.

Jeg har haft dette abonnement siden juli måned 2012, og det har været alt rigeligt til mit brug, hvor jeg går lidt på nettet indimellem :-)

God fornøjelse med smart-phonen, håber du finder den du bliver rigtig glad for.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 20:24 #13
Et svar da jeg mener at ha besvaret bla din wifi.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Husk at lukke gamle spørgsmål, ikke kun dette.  :-)