Avatar billede KentGilberg Nybegynder
22. februar 2013 - 21:25 Der er 4 kommentarer

Frigøre plads på harddisk

Hej derude

Jeg har en LaCie hard disk design by Neil Poulton på 1 TB. Jeg arbejder fra Mac, og når jeg sletter filer (smider dem i papirkurven), så forsvinder de tilsyneladende, men der frigives ikke plads på selve harddisken.

Jeg har hørt noget om skjulte filer ??

Kan nogen hjælpe

Mvh
Kent
Avatar billede milter Ekspert
22. februar 2013 - 21:40 #1
Nu er jeg ikke MAC-bruger, men sletter du dem også fra papirkurven?

Nogle beskyttelsesprogrammer (antivirus og lign.) gemmer slettede filer i en af deres egne mapper. Har du et program af den slags, så prøv at kigge der.
Avatar billede macintosse Nybegynder
22. februar 2013 - 22:01 #2
Du skal tømme papirkurven
Avatar billede KentGilberg Nybegynder
23. februar 2013 - 08:17 #3
Hej igen

Jeg er ikke superbruger, men har trods alt husket at tømme papirkurven :-)

Tak for råd mht beskyttelsesprogrammer!
Avatar billede macintosse Nybegynder
23. februar 2013 - 08:55 #4
Prøv at holde ctrl tasten nede mens du tømmer papirkurven, så slette du også alle låste filer