Avatar billede BetinaSN Nybegynder
22. februar 2013 - 21:14 Der er 4 kommentarer

Iomega netværksharddisk - kan indholdet reddes?

Ja, jeg håber der er nogle der kan hjælpe og komme med et godt råd eller en idé til hvordan jeg kan redde indholdet på vores netværksharddics.

Sagen er den at vi har haft gang i en ombygning, og den har været pakket ned - nu er den så fundet frem igen, men vi kan ikke få den til at virke. Computeren kan ikke få adgang til den, og det er som om harddisken ikke vil starte op.

Er det muligt at redde indholdet, og evt. hvordan?

Der er usb stik på den, så mit håb er lidt at skaffe et usb han/han stik, og tilkoble den computeren, men er det muligt?

Jeg er virkelig ikke særlig teknisk anlagt, men håber I kan forstå hvad jeg mener..
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2013 - 23:39 #1
I kan ikke få adgang / se den på hjemme netværket? Hvad med fra routeren kan den se den?

Du kan prøve med usb men det kan være printpladen (ikke den på harddisken) som er defekt..

Hvor gammel er den?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 03:50 #2
Din bedste chance (hvis usb ikke virker) er at tage disken ud af "kassen" og sætte den til internt i en stationær pc som slave drev (ikke C drev).
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. februar 2013 - 07:37 #3
Prøv at køre •Iomega Discovery Tool  -¨Den findes på •Iomega' side - og se om den finder din NAS .
USB han -han virker næppe (han stik er normalt kun indgang).

Tilslutning direkte til pc  enten som #2 siger som slave eller i en USB BOX vil afgøre om disken virker men det er ikke sikkert du kan se indholdet - det afhænger af filformatet , hvis det ikke er NTFS eller FAT...  kan du ikke se indholdet i windows !
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 15:31 #4
I så fald kan der laves et forsøg på at se filerne via linux.