Avatar billede dixieman Nybegynder
12. august 2001 - 16:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Modem conect

Hej jeg mangler lige en kode til at tjekke om modemet er tændt/slukket?

NB!  det skal virke med vb 4.00

:-)
Avatar billede microtec Nybegynder
12. august 2001 - 17:24 #1
Send stringen AT<CR> til modemet.
Hvis der kommer OK tilbage, er modemet tændt.

Så simpelt er det :o)
Avatar billede dixieman Nybegynder
12. august 2001 - 17:42 #2
hmmmm

hvon´ eret  nu ligggeee  det er man gør det???

;o?
Avatar billede microtec Nybegynder
14. august 2001 - 08:18 #3
Du sender ganske enkelt AT CHR(13) til dit modem via seriel-porten.
Hvis modemet sender OK CHR(13) tilbage er det tændt.

Det er den eneste måde du kan detektere om modemet er tændt.
Avatar billede microtec Nybegynder
14. august 2001 - 08:19 #4
Du har i forvejen en rutine, som udnytter modemet (kan sende/modtage). Du bruger bare den samme rutine.
Avatar billede microtec Nybegynder
14. august 2001 - 08:31 #5
Prøv at kikke denne kode http://1javastreet.com/xq/ASP/txtCodeId.25328/lngWId.1/qx/vb/scripts/ShowCode.htm

Koden finder den com-port hvor modemet er monteret. Hvis du fjerne loopen, gør den nøjagtig som du ønsker.
Avatar billede dixieman Nybegynder
15. august 2001 - 07:26 #6
Yep nu funger det #¤%&#\"#¤ super tusind tak for hjælpen du har fortjent dine point.

:o))    Dixieman
Avatar billede microtec Nybegynder
15. august 2001 - 08:43 #7
Fint.
Lukker du så ikke spørgsmålet :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
24. august 2001 - 09:58 #8
Hallo, luk nu spørgsmålet :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
30. august 2001 - 12:40 #9
Du har en noget speciel måde at sige tak for hjælpen på.
Jeg har hjulpet dig til en løsning, men du vil åbenbart ikke lukke spørgsmålet.
Avatar billede microtec Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:40 #10
LUK SÅ DET SPØRGSMÅL!!!!

Jeg har brugt tid på at hjælpe dig, så bør du også afslutte.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:44 #11
Det kan være han ikke sårn lige er ved computeren. Prøv at vente til imorgen, hvis der ikke sker noget så anmeld ham til admins.
=)
Avatar billede microtec Nybegynder
11. november 2001 - 23:11 #12
LUK SÅ DET SPØRGSMÅL!!!

Det er folk som dig, der ødelægger Eksperten.
Vi bruger vores tid på at hjælpe dig ganske gratis. Så skal du også lunne spørgsmålet og uddele de lovede point når det ER besvaret.
Ellers bliver der ikke ved med at være \"eksperter\", der vil bruge tid på at hjælpe gratis.