Avatar billede dytti Novice
21. februar 2013 - 10:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

vurdering af DIY auktion

Jeg er lige blevet færdig med en DIY online auktion.
Den er lavet over WeBid Auction php script.

Jeg kunne godt tænke mig at høre noget om førstehåndsindtrykket.
- Virker det DIY / hobby agtigt når man ser på siden?
- Er det overskueligt?
- Er det brugervenligt?
- Er farver, grafik, opstilling ok?

Al konstruktiv kritik modtages med kyshånd ;-)

http://diy-auktion.dk/
21. februar 2013 - 17:16 #1
Jeg kan ikke se hvordan jeg kan byde på en vare, hvilket vel er væsentligt for en auktions side.  Måske kan jeg først byde når jeg er logget ind.  Men jeg har ingen login, og jeg kan heller ikke se hvordan jeg registrerer mig for at skaffe en login.  Så med mindre der er noget jeg har overset får du nok ikke mange bud.

En konkret observation:  Der skal for mange klik til for at se et billed af en vare.  Når man klikker på det lille billed får man siden med beskrivelse af auktionen.  Der er også et lille billed man ikke kan klikke på men med et link 'se galleri'.  Men ved klik på 'se galleri' går jeg den samme side, men scrollet ned til endnu et lille billed, og ved klik på det får jeg endelig et stort billed.  Jeg ville finde det en fordel hvis man direkte fra forsiden ved klik på det lille billed får et stort billed, eller som minimum at man kan klikke på det første lille billed på siden med beskrivelse af auktionen.
Avatar billede dytti Novice
22. februar 2013 - 08:48 #2
Hejsa  Christian

Gode observationer, som der skal gøres noget ved.
Det med billedstørrelsen og hvordan man byder på en vare, har jeg også luret lidt på. Så det skal der gøres noget ved.

Bare af ren nysgerrighed - For jeg laver topmenuen om alligevel.
Men hvilken browser bruger du, siden du ikke kan se topmenuen hvor man registrer sig og logger ind?
Eller er det selve ordlyden i menuen der gør det svært?
22. februar 2013 - 09:18 #3
Nej, jeg har topmenuen nu.  Og der kan jeg registrere mig.  Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke havde topmenuen forleden.

I topmenuen når jeg trykker på forum får jeg login.
Avatar billede dytti Novice
26. februar 2013 - 11:00 #4
Hej igen

Jeg har fået lavet en topmenu som er lettere at få øje på.
Jeg ved godt at du havde en eller anden fejl, og at det var derfor du ikke kunne se den. Men nu er den slet ikke til at overse.

Jeg fandt også en løsning på de mange klik på billederne.

Og så har jeg lavet en "Afgiv Bud" knap.
Er man logget ind som bruger ses den ikke, men så dukker der en "rigtig" budknap op.

Er man ikke logget ind, vil et klik på knappen, åbne for log ind siden.

Og til sidt, har jeg linket forumknappen til det rigtige forum.

Det var super feedback fra dig, som virkelig kunne bruges til noget.
Avatar billede michellelynge Nybegynder
26. februar 2013 - 17:33 #5
Jeg synes personligt den ser hjemmelavet ud. Der er blevet brugt for mange farver

Men den menuen er fint opstillet.