Avatar billede cabria Nybegynder
20. februar 2013 - 14:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Raspberry pie /ARM og Java service?

Hej alle sammen.

er der nogen af jer der har erfaring med ARM/Raspberry Pie og java embedded?

Jeg søger svar på om man kan tage en service som normalt kører på en windows platform x86 og flytte den over i på ARM.
Denne service skal snakke både med en server og en usb smartcard læser.
Det kan også være at i måske kender et firma der kan hjælpe med en opstarter som mig med prototype osv.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 04:46 #1
ja det er jo java, og dermed flytbart.
men der skal jo laves noget alligevel. :)

jeg tror det vil blive svært for dig at lave noget, hvis du bare tror du kan designe noget, og få andre til at lave det.

jeg kan designe computerspil, men jeg kan jo ikke lave dem selv, og man kan ikke længere sælge en ide.

jeg tror det bedste er at finde et raspberry udvikler site, hvor du kan skabe kontakter til folk som ser lyset i din ide, hvad end den er.

hvad går det hele ud på ?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 04:48 #2
vil bare tilføjeg jeg ved en masse, men har aldrig arbejdet i java da jeg bare hader det :)  jeg er til maskinkode og C/C++/Delphi/Python og i den dur.
Avatar billede cabria Nybegynder
21. februar 2013 - 11:22 #3
#1
jeg er selv i automatik branchen og normalt har jeg konsulenter som jeg arbejder sammen med, hvis jeg har noget der ligger ud over mit erfaringsgrundlag.
Det var lidt den samme tilgang som jeg søgte her.
Jeg kender bare ikke rigtig nogen indenfor java verdenen.

Nu er det ikke fordi jeg regner med at et sådan projekt er gratis på nogen måde. jeg er villig til at skyde xxxxx(x) antal kr i projektet.

Derudover ville jeg også bare lige høre om det fundamentalt var muligt, før jeg gik videre med det.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2013 - 03:39 #4
Nu er jeg ikke helt klar over hvad du mener med "Java service".

En Java SE daemon (standalone server process)?

Java Embedded skull vaere fuld Java SE kompatibelt, saa hvis du har noget der koerer paa Java SE paa Windows/Linux/MacOS X, saa burde det ogsaa virke paa Raspberry Pi med Linux (det er kun Linux der er supporteret saa vidt jeg kan se).
Avatar billede cabria Nybegynder
07. marts 2013 - 03:00 #5
Problemet er nok mere mit begrænset kendskab til java, og derved ikke forstå at forklare problemstillingen korrekt.

Men jeg har en service som er pakket ind i yasjw, så den kan køre som et standalone program.
Denne løsningen virker rigtig fint på windows, men hvis jeg kunne flytte den over i linux. så skulle jeg ikke bruge så mange ressourcer på at køre den.

http://yajsw.sourceforge.net/#mozTocId125186