Avatar billede lisp1205 Nybegynder
19. februar 2013 - 21:40 Der er 8 kommentarer

4- eller 8 cifret pinkode på router

Prøver at konfigurere en trådløs router på min pc. Det første den spørger efter er en 8-cifret (eller muligvis 4 cifret) pinkode, der skulle stå under stregkoden på selve routeren (Netgear CVG824G v2 router).

Nogen der ved hvor den pinkode står?? (kan ikke finde nogen 4 eller 8 cifret kode
Avatar billede Locodk Nybegynder
19. februar 2013 - 21:45 #1
Prøv "password" med "admin" som bruger.

På dette billede:
http://imgc.classistatic.com/cps/blnc/120330/662r1/1464865_20.jpeg
Står det lige over stregkoderne, men inden billedet af routeren.
Avatar billede lisp1205 Nybegynder
19. februar 2013 - 22:23 #2
Desværre virker ikke. Den vil have et TAL på max 8 cifre
Avatar billede Locodk Nybegynder
19. februar 2013 - 22:43 #3
Lyder meget mærkeligt for en cvg824.

Kan du tage et screendump af det?
Du kunne ikke finde noget på klistermærket som på mit link ?
Avatar billede nissen2630 Novice
20. februar 2013 - 08:52 #4
Der skulle meget gerne side et mærke på toppen med de 8 TAL.. Hvis ikke er det en fejl fra fabrikanten. Har installeret et utal af dem
Avatar billede nissen2630 Novice
20. februar 2013 - 09:00 #5
Retter lige en fejl i #4.

Jeg skyder straks skylden på fabrikanten hvilket selvfølgelig er en fejl :-)

Nogle af dem står det på et lille klistermærke unden noget andet en 8 tal/bogstaver og på andre står det på typeskiltet i bunden.
Avatar billede Locodk Nybegynder
20. februar 2013 - 10:41 #6
Kender ikke routeren, udover YouSee's cvg824. De har altid admin/password som standard.

Såvidt jeg kan finde frem til plejer netgear på ældre modeller at anvenden '1234' som kode. Hvis ikke du har prøvet det, kunne det være en mulighed. Evt. også '12345678' - de plejer at være simple.

Hvis der er en chance for at du har haft ændret koden kan det være nødvendigt at du resetter routerenså du får standard koden tilbage, men uden og have fundet en manual der siger hvad standard koden er, så er det lidt risikabel.
Avatar billede lisp1205 Nybegynder
21. februar 2013 - 21:59 #7
Har prøvet både 1234 og 12345678, men det virker IKKE. Det skal være en talkode på max. 8 cifre (den accepterer IKKE bogstaver)

Hvordan vedhæfter jeg et billede?
Avatar billede mikkel45 Novice
23. februar 2013 - 09:06 #8
du ksn vist ikke vedhæfte billeder på eksperten
brug http://gratisupload.dk/