Avatar billede swaax Nybegynder
19. februar 2013 - 17:07 Der er 11 kommentarer

200 point til internet-professoren

Min bærbare Acer Tuba har det med at koble sig fra nettet, men kun når jeg er på nettet på én bestemt adresse: Min egen. Når jeg er på trådløst internet sker der det at forbindelsen forsvinder måske en gang i timen eller hver anden time, og så skal jeg bare lige hurtigt koble mig fra det trådløse og koble mig på igen, så kører det en time eller to mere. Når jeg er på med LAN stik skal jeg (Cirka med samme mellemrum) Gå ind og diagnosticere forbindelsen så ordner computeren forbindelsen igen i en time eller to, med meddelelsen:
"LAN-forbindelse" har ikke en gyldig IP-konfiguration - LØST
Og jeg aner ikke hvorfor den bliver ved med at smide mig af nettet gang på gang på gang, men det kan være der er nogen af jer der ved det? Mvh Mads.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2013 - 18:20 #1
Er det en router du har fået leveret af din internet udbyder? Hvis ikke har du så prøvet at nulstille den og lave firmware opdatering?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 18:22 #2
Et skud i tågen, har du prøvet med fast ip eller kun med dynamisk ?
Avatar billede swaax Nybegynder
19. februar 2013 - 20:19 #3
Hey, vores router er leveret af internetudbyderen. Jeg vil kontakte TDC i morgen og bede om fast IP i stedet for dynamisk og hvis det virker er jeg en lykkelig fyr!
Avatar billede Elgaard86 Nybegynder
19. februar 2013 - 20:22 #4
Både min bror og jeg har haft samme problem(på hver vores netværk), vi har begge yousee, og det blev løst ved at en teknikker kom ud med en ny router:)
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2013 - 20:25 #5
#3 jeg tror nu mere det er dårligt udstyr de har leveret, har aldrig hørt om at få statisk ip skulle gøre mere gavn på dette område, statisk ip koster os pdnge så prøv og fortæl tdc problemet så er jeg ret sikker på de enten eder dig nulstille samt opdatere firmware eller sender en ny.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 21:20 #6
det skyldes at du mister din ip adressse.
det er sikkert bare fordi det er en kineserrouter :)
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2013 - 21:32 #7
#6 At den ikke lokale ip ændres burde ikke kunne påføre den slags påvirkning, da enheden er på en lokal ip: 192.168.1.xxx og ikke den offentlige ip som routeren har..

Derfor man skal bruge deres udstyr i bridged mode og selv købe en router der kan håndtere at køre 24/7..

Ud over det så burde en dynamisk IP kun blive ændret når modem / modem-router bliver slukket i 10m - 45 min (Kommer an på ens internet udbyder)
Avatar billede Locodk Nybegynder
19. februar 2013 - 21:49 #8
De fleste udbydere(mig bekendt) tildeler dig samme IP selvom du har dit udstyr slukket i 45+ min, selvom der er en leasetime på 45min - 4 timer så er det kun såfrem IPen bliver taget af en anden kunde i mellem tiden at du ikke får den samme IP.

Henvend dig til TDC, forklar problemet og så vil de formentlig guide dig igennem HW reset og evt. ombytte udstyret. Deres routere plejer sagtens at kunne fungere 24/7.

Enig med blueeyez i at en statisk IP fra TDC ikke vil løse noget.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
19. februar 2013 - 22:16 #9
Prøv at sætte en timer på så den slukker 2 gange Hver dag. Vores er slukket fra kl. 12 om aftenen til 5:30 om morgenen. Og så slukker den i et kvarter kl. 11 om formiddagen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. februar 2013 - 15:14 #10
Mit ip spørgsmål gik på intern ip og ikke ekstern/global/købe.
(Netværk er ikke min stærkeste side)

Hvor længe man beholder sin eksterne dynamiske ip svinger meget. Jeg får feks en ny efter at slukke helt for alt netværk i blot 5 SEKUNDER.
(men er enig i at et par timer et ganske almindeligt)

En dårlig router lyder som et godt bud.
Der er problemet kendt hvis der køres p2p med mange forbindelser.
Bruger du utorrent etc. så prøv lige at lukke det i et prøve døgn.
Avatar billede swaax Nybegynder
06. marts 2013 - 18:30 #11
Det er mærkeligt, at uanset hvad mig og Yousee har forsøgt har intet fungeret. Jeg forventer at købe en stationær computer inden længe, og må bare leve med problemet indtil. Tak for hjælpen.