Avatar billede Unknown3520 Nybegynder
19. februar 2013 - 14:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skifter jeg min main hard driver til at være second

Hej Eksperten

Jeg har på det sidste haft en del problemer med at spille diverse computer spil (Planetside 2, Far Cry 3 osv.), da det begynder at lagge utrolig meget.

Jeg tror det kan have noget af gøre med at jeg har sat mit sdd kort (126 GB) til at være main hard drive.
Jeg vil derfor gerne have sat min second hard drive (en seagate 2 TB) til at være main hard drive.

Er der nogle der kan fortælle mig step for step hvordan det gøres. eller i det mindste kan henvise mig til andre sider eller youtube videoer?
Avatar billede HrPhilipsen Nybegynder
19. februar 2013 - 14:17 #1
Hej

Ved opstart af din pc, skal du gå ind i din bios og så vælge din Harddisk til som første prioritet i bootmenuen.Herefter skal du bare gemme og starte op igen og så skulle den boote fra din 2 TB
Avatar billede Blandy Praktikant
19. februar 2013 - 14:40 #2
hvad der er second og main hdd burde ikke have nogen indflydelse på din performace i spil, i sig selv.

Jeg ville hellere overveje din grafikdriver, om den ikke er forældet.

Bruger du ikke din ssd som main hdd til OS og spil mm? Det vil helt klart være en fordel.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 15:09 #3
Helt enig med #2

For god ordens skyld bør du oplyse om resten af din hardware.

En for varm CPU lagger tit før den går helt ned, nu er dine blæsere og kølere vel ikke fyldt med støv ?
(Tjek både CPU og GPU)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 21:30 #4
det har ikke noget med din SSD at gøre.

opdater ALLE dine drivere.
mainboard, disk, gfx osv.
Avatar billede Unknown3520 Nybegynder
20. februar 2013 - 00:01 #5
Hej og tak for svarene

Jeg har følgende:

OS-navn    Microsoft Windows 7 Home Premium
Version    6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601
Anden OS-beskrivelse     Ikke tilgængelig
OS-producent    Microsoft Corporation
Systemnavn    UNKNOWN-PC
Systemproducent    Gigabyte Technology Co., Ltd.
Systemmodel    Z68X-UD4-B3
Systemtype    x64-based PC
Processor    Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz, 3701 Mhz, 4 Kerne(r), 8 Logisk(e) processor(er)
BIOS-version/dato    Award Software International, Inc. F5, 11-04-2011
SMBIOS-version    2.4
Windows-mappe    C:\Windows
System-mappe    C:\Windows\system32
Startenhed    \Device\HarddiskVolume1
Landestandard    Danmark
Abstraktionslag for hardware    Version = "6.1.7601.17514"
Brugernavn    Unknown-Pc\Unknown
Tidszone    Rom, normaltid
Installeret fysisk hukommelse (RAM)    16,0 GB
Fysisk hukommelse i alt    16,0 GB
Tilgængelig fysisk hukommelse    10,6 GB
Virtuel hukommelse i alt    20,0 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse    14,1 GB
Plads til sidefil    4,00 GB
Sidefil    C:\pagefile.sys

Jeg har købt computeren fra komplett til ca. 10 K dengang så den burde sagtens kunne tage det.

Men jo jeg tror  jeg vil prøve at opdatere alle driverne.
Avatar billede Unknown3520 Nybegynder
20. februar 2013 - 00:03 #6
Hard driveren er en NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. februar 2013 - 01:21 #7
Jeg tror nu det er dit grafikkort (GTX 560 TI) og ikke harddrive (harddisk).

Her finder du drivere til dit GTX 560...
http://www.geforce.co.uk/drivers  eller
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
Opdater til nyeste version.

Fik du kigget efter støv ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. februar 2013 - 01:26 #8
Forresten så er et GTX 560 TI nemt at udfordre hvis du har høje settings i spillene.

Jeg sidder lige nu ved et GTX 660 TI (som er en hel del hurtigere end dit) og det går nemt i knæ ved høje opløsninger og andet gejl på max (far cry 3).
Avatar billede Unknown3520 Nybegynder
20. februar 2013 - 10:34 #9
Tak, jeg tror lige jeg vil opdatere min drivere til nyeste version og se om det hjælper. Nu er det længe siden jeg har set ned til kabinettet men jeg ser lige om jeg ikke kan få den renset.

Angående grafikkortet i følge benchmark (http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html) ligger den på 22 plads og den ligger oven i købet under "high end video cards", så igen, den burde sagtens kunne tage det.

Men en vigtig detalje er at laggene først opstår når der er heftige kampe :).

anyway jeg vender tilbage
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. februar 2013 - 13:29 #10
At det lagger netop når der er heftige kampe tyder altså på jeg har ret.

Vedrørende det med kortet er at finde under "high end video cards", det argument kan du placere hvor solen ikke lyser.
Årsag: GeForce 7900 GTX som jeg havde lidt efter år 2000 er med på samme liste (jeg bruger tit listen som er ganske god til at sammenligne ydelser).

Din 22 plads holder heller ikke i virkeligheden, du henviser til en liste som du ikke læser korrekt.
Du glemmer at være obs på kort med dual GPU placere sig forkert.

Med alt dette sagt, så er GTX 560 TI ikke et dårligt kort, det er et mainstreamkort i den bedre ende.
Det samme er/var GTX 260/GTX 460/GTX 560/GTX 660

x70(nu GTX670) x80(nu GTX680) x90 (nu GTX690) har altid været high end kortene.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 05:25 #11
Et svar til mulig lukning af spørgsmålet.