Avatar billede ihhaltsaa Nybegynder
18. februar 2013 - 19:26 Der er 3 kommentarer

dropbox sammenlægning af konti

Hej.

Hvis man har en dropbox konti på sin computer og en anden på sin ipad og overflytter billeder fra computer kontien til ipad kontien kan man så risikere at datoen hvor billedet er "skudt" bliver ændret ved overflytning ELLER vil den dato hvor billedet/videoen er taget altid være den der står ved billedet efter overflytningen...
Ved godt det lyder lidt kringlet men håber i vil hjælpe med at afslutte en diskussion

Mvh
Avatar billede Elgaard86 Nybegynder
19. februar 2013 - 20:05 #1
Hvis du bare flytter det vil der ikke blive ændret i datoen:)
Du skal ændre i filformatet eller åbne det med et program og gemme det før at der vil blive ændret i en oprettelsesdato.
Avatar billede ihhaltsaa Nybegynder
20. februar 2013 - 16:29 #2
Og det er du fuldstændig sikker på?

Grunden til jeg må være sikker er at min kæreste har både videoer og billeder hvor han er utro liggende i sin dropbox på sin ipad med forskellige datoer i december 12.

Han prøver at bortforklare det med at det er gamle billeder/video han bare har overflyttet fra sin computer og sikkert derfor de ændrede datoer ... Holder den?
Avatar billede Elgaard86 Nybegynder
20. februar 2013 - 17:30 #3
Hvis man bare flytter fra en mappe til en anden sker der ingen ting.

Hvis man har været på sin dropbox inde fra www.dropbox.com og dowloadet billederne vil oprettelsesdato og ændringsdato være ændret til den dato hvor de er downloadet.

Hvis det er billeder, taget med mobil, kamera eller videoudstyr kan man højreklikke på filen, gå ind i egenskaber og derfra detaljer. Her under står alle detaljer på billedet. Der er en "optagelsesdato", det var den jeg refererede til i går, men kan se at jeg har skrevet forkert (beklager jeg). Denne dato kan kun være ændret hvis man manuelt går ind og ændre i den. og det er jeg helt sikker på!