Avatar billede Cosmicdk Nybegynder
18. februar 2013 - 17:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Saml selv pc

Jeg står og skal samle en pc.

Jeg har følgene i forvejen, som evt. skal med over i den "nye" maskine.

Geforce 560gtx, I5core & 16gb ddr3, 4 sata hdd.

Jeg vil gerne have et støjsvagt kabinet, et godt bundkort og en psu som kan levere strøm nok til 2 grafikkort (Køber muligvis endnu et 560gtx)

Jeg har kigget på dette bundkort :
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=755663

Der står det er både til vand og luft køling. Men skal det køre med begge dele, eller kan man starte med luft og muligvis senere gå over til vand ?

Og hvis jeg vælger vandkøling istedet for, kan man så have alt tilbehøret til det samlet inde i pc´en. Således at intet stikker ud (udover kabler og lign.) Jeg ved intet om vandkøling, men sætter mig gerne ind i det.

Pc´en bliver flyttet rundt til Lan weekender, så det skal den kunne klare 3-4 gange om året uden megen besvær

Kabinet :
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=649659

Det er jo nok mere lir, men er det noget værd ? Jeg kan godt lide dets features ovenpå især den med ssd´en der lige kan plugges ind i toppen.

Og plads til vandkøling osv..?

Men i må godt linke noget tilsvarende gerne støjsvagt. Eller noget i kan anbefale.

Så alt i alt.

Et bundkort, kabinet og psu. Medmindre i føler jeg mangler noget?

På forhånd tak
Avatar billede saunte Nybegynder
18. februar 2013 - 19:03 #1
Squ meget fede features med at man kan vende blæserne, og støvfiltre i top og bund, og smart med ssd'en.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 02:20 #2
Du ved sikkert godt du befinder dig i den grimme (dyre) ende.

Både bundkort og kabinet er gode men kostbare valg.

Jeg har desværre en lille dårlig nyhed til dig, hvis du overvejer at lege med flere GFX i pcen, så skal det ikke være 2 kort,  men 3 eller 4 kort (jeg kommer ikke her ind på de tekniske årsager).
Ved at bruge flere kort eliminere/minimere du kendte problemer ved sli.
http://www.guru3d.com/miraserver/images/2012/gtx670-sli/IMG_6189.jpg

Hvis jeg var dig, så ville jeg basere dit system på luft (kvalitets blæsere som Pabst).
Det er værd at bemærke at et stort kabinet vil være nemmere at holde køligt (uden for meget blæserstøj), dette er især vigtigt ved mange GFX.
Avatar billede Cosmicdk Nybegynder
20. februar 2013 - 10:59 #3
Ok. Jeg vil basere mit system på luft, men kan bundkortet så kun køre med luft, eller skal jeg finde et andet tilsvarende bundkort (Når jeg alligevel ikke har noget at bruge vandkøling funktionen til.

Ja, jeg ved det er den dyre ende, men jeg håber også det er det værd.

Kan denne psu 850w :

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=745093

Klare 3x 560gtx grafikkort, eller skal jeg gå efter nummeret større ? en 1000w
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 09:59 #4
Du kan sagtens beholde det bundkort.
PCIe 3.0 x16     3 stk.
Er lige hvad du vil ha.

850w burde være nok, men når du er ude og bruge så mange penge, så vil jeg ikke anbefale at nærme sig max grænsen for PSU.
Jeg ville se efter en der er rigelig stor (1000w)

Husk ekstra blæsere til kabinettet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 10:09 #5
Hvis du selv betaler strømregningen, så vil det være værd at se efter en klassificering bedre end bronze, der vil være en del kroner at spare i strøm (gennem årene) når det er så forslugen (flere GFX).

Heller udnytte 90% af strømmen end 80%.
PSU vil også udvikle mindre varme.
(Varme er din fjende med flere GFX)
Avatar billede Cosmicdk Nybegynder
21. februar 2013 - 11:07 #6
Jeg takker.

Hvis du sender et svar, så sender jeg nogle point :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. februar 2013 - 02:27 #7
God fornøjelse. :-)