Avatar billede Juul-Jensen Nybegynder
18. februar 2013 - 15:31 Der er 3 kommentarer

Word: dropdownliste der linker til afsnit/skema??

Hej

Jeg er ved at kombinere flere forskellige aftale ark i et dokument med rullelister/dropdown list. Alt efter hvilken tekst man vælger i dropdown listen vil jeg gerne have at afsnit/tabeller skjules/vises.

Altså en dropdown liste indeholder A,B&C. Når man vælger A vises det relevante afsnit/skema 1-2 og ved B 3-4 og ved C 5-6.

Disse afsnit/skemaer har jeg selvfølgelig lavet på forhånd og er skjulte indtil at A,B eller C vælges.

Jeg sidder i word 07 og vil gerne vide hvordan man gør dette kunne gøres?

Vh. Juul-Jensen
Avatar billede g41384 Nybegynder
04. marts 2013 - 11:57 #1
Kigger lige med. Kunne også godt bruge en løsning...
Avatar billede g41384 Nybegynder
11. marts 2013 - 13:42 #2
Hej,

Jeg har arbejdet videre med en mulig løsning.

Vi må ikke sende makroer ind og ud af huset, så den løsning, som jeg har fundet er som følger.

Jeg arbejder i Excel og udflyder alle celler, som normalt. Intet er skjult.

Marker fx B&C området. Klik på startside - betinget formatering - ny regel. Jeg vælger "Brug en formel til at bestemme hvilke celler der skal formateres" Jeg skriver en formel fx (antager at rullelisten er i B2 og svaret er A ... =B2="A". Herefter klikker jeg i kassen "formater". Jeg sætter tekstfarve som "hvid", Baggrund som "hvid" og ramme som "hvid".

På denne måde bliver alle felter i område B&C hvide og skjulet og man kan kun se A.

Du gentager processen i B og C.
Avatar billede g41384 Nybegynder
15. april 2013 - 11:13 #3
Lukker denne tråd grundet manglende input