Avatar billede drinkit Praktikant
17. februar 2013 - 23:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Google indeksering er forkert

søg på google efter xup.dk

så kan I se, at istedet for at vise min forside og de 3 undersider i indekseringen, så viser den et logo (re5) og gamle døde links.

Hvordan ændrer jeg det, så det vises korrekt?

Spørg endelig hvis jeg ikke har formuleret mig tydeligt nok.
På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
18. februar 2013 - 00:30 #1
Laver 301 redirects fra de gamle til de nye sider - eller venter på at Google reindekserer den nye side.
Avatar billede drinkit Praktikant
18. februar 2013 - 01:22 #2
Hvordan laver jeg 301 redirects når de gamle sider slet ikke findes længere?
Avatar billede keysersoze Guru
18. februar 2013 - 10:43 #3
Benyt htaccess hvis det er PHP.
Avatar billede drinkit Praktikant
19. februar 2013 - 17:48 #4
Bare lige for en sikkerheds skyld, inden jeg begynder at rode med htaccess..
Det er det her: xup.dk/indeksering.jpg

som jeg vil have ændret til at være øverst min index side, og så de 3 undersider.

Right?
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2013 - 18:04 #5
Du kan ikke bestemme hvad der kommer til at være af punkter - det kan kun google. Du kan kun forsøge at præge googles indeksering ved at have den rigtige struktur på dit site.

Men har google gamle sider indekseret kan du benytte 301 redirect til at fortælle hvor den gamle siden i stedet skal pege hen.
Avatar billede drinkit Praktikant
21. februar 2013 - 00:59 #6
Ja ok. Nu er jeg med.

Men jeg kan jo ikke lave en 301 manuelt for alle sider..
Som du kan se: http://www.google.dk/#hl=da&q=+site:xup.dk+xup.dk&sa=X&ei=f2IlUePnConNswbKvYCACg&ved=0CDwQrAM&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=523f76267625bda2&biw=1440&bih=757

er der ret mange.

Pt. er min metode (manuelt) følgende:

<?
$adresse = $_SERVER['REQUEST_URI'];
if($adresse == "/re5/2/" ||  $adresse == "/sous-le-soleil/" || $adresse == "?attachment_id=105&side=nyheder" || $adresse == "/xup/site/adminsektionen/"){
Header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" );
Header( "Location: http://www.xup.dk" );
}
?>

Men med flere 100 adresser, bliver det lige tungt nok.
er der ikke en anden måde?
Avatar billede keysersoze Guru
21. februar 2013 - 09:55 #7
Hvis du vil sende hver side hver sit individuelle sted hen så ja - hvis alle bare skal til forsiden så fang alle 404-sider.
Avatar billede drinkit Praktikant
22. februar 2013 - 00:46 #8
1.000 tak.. alle 404 sendes hermed videre til index filen.
Smid et svar..

PS. Vil du anbefale at man laver en 404 side, eller er index fint nok - SEO mæssigt?

Som sagt.. smid svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2013 - 10:53 #9
hvis det giver mening at overføre den gamle sides værdi så gør det - en 404 er egentlig en fejl så medmindre siden virkelig skal dø og forsvinde så benyt 301 til mest nærliggende side.