Avatar billede pus Nybegynder
12. august 2001 - 15:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

JS. Seeker.H

Jeg har fået uanmeldt besøg af en virus med navnet:
JS.Seeker. H. Virus er at finde i filen sb.reg.
Virussen er i karantæne hos Norton, men kan ikke gendannes. Hvilke skader kan pågældende virus have forvoldt og hvad gør jeg for at slippe af med den igen?

Da det er mit første spørgsmål til eksperterne er jeg lidt i tvivl om spørgsmålets sværhedsgrad og prøver med at udlodde 35 pts.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2001 - 15:47 #1
findes disse filer på din pc...
\"runme.hta\", \"removeit.hta\", eller \"homereg111.reg\"
Avatar billede pus Nybegynder
12. august 2001 - 16:06 #2
nej, det gør de ikke.......
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2001 - 16:24 #3
slet filen...tror ikke du er inficeret, så ingen problemer...
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. august 2001 - 19:42 #4
Den laver ikke noget vildt....

Taget fra http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/js.seeker.html >>

JS.Seeker is a Trojan horse program that alters the default startup and search pages of your Web browser.

The Trojan horse sometimes arrives as a file named Runme.hta. This file runs only if the Windows Scripting Host is installed.

Avatar billede goulduck Nybegynder
12. august 2001 - 19:43 #5
Det med point... Det er helt i orden. Faktisk er det måske lige i overklassen med så \"mange\" point... men så bliver vi andre bare det gladere! :-)
Avatar billede pus Nybegynder
12. august 2001 - 20:36 #6
Tak for svaret, goulduck!

Jeg har slettet den inficerede fil, men kan ikke finde nogle af de nævnte filer - homereg111. og prefs.js. på min pc.

Så nu er alt vel fryd og gammen på det lille c-drev!!!!