Avatar billede pcox Nybegynder
16. februar 2013 - 16:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

200point ! Formatering vista hjælp

Hej Gutter,
Jeg vil gerne formatere min bærbar med vista OS installeret på. Jeg har prøvet at download Vista OS filen så jeg kan lave en harddisk jeg kan boote fra efter jeg har formateret computeren.

Men hvor kan jeg downloade filen fra ??
Jeg troede det ville være her :
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads
Men det er ingen steder ?

Skal harddisken man kommer til at boote fra være tom udover vista OS der er på, for at man kan boote fra den?

Tak for hjælpen.
Avatar billede KHHP Juniormester
16. februar 2013 - 17:08 #2
Nu går jeg måske ud over spørgsmålet, men hvorfor ikke opgradere til windows 7, i stedet for at blive hængende i fejlfyldte vista?
Du kunne for den sags skyld også opgradere til windows 8, men den har jo stadig et par småfejl, så den er det nok lidt bedre at vente med.
Avatar billede pcox Nybegynder
16. februar 2013 - 17:15 #3
Har aldrig lavet en recovery på computeren så det kan jeg ikke vel ?

Og KHHP det er en meget gammel pc som bare skal holde indtil sommer hvor jeg køber en ny når jeg starter på studiet. Så vista skal bare lige ku klare indtil da. Gider ikke bruge penge en ny.
Kan I hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2013 - 18:08 #4
I det første opstart billede du får at se,har du ikke mulighed for at starte recovery op der?
Du har måske et d drev der hedder Backup eller noget tilsvarende?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2013 - 18:29 #5
Det er formodentligt skjult, da det som andre operativ filer er indstillet til at være skjult i mappeindstillingerne.
Avatar billede KHHP Juniormester
16. februar 2013 - 18:42 #6
Hvis vi kunne få at vide hvilket mærke din pc er, så kan vi fortælle dig hvilken knap der aktiverer automatisk recovery.
Avatar billede pcox Nybegynder
16. februar 2013 - 18:46 #7
IBM lenovo SL500. Kigger lige om der er en recovery knap under startup
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2013 - 19:36 #8
Det bør være F11 du trykker på med det samme når du starter pc.
Tryk gentagne gange under opstart.
Avatar billede pcox Nybegynder
16. februar 2013 - 21:17 #9
læg et svar ind 220661, F11 virkede.Takker
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2013 - 22:15 #10
Jeg vil godt lægge et svar, men vil da ikke have alle de 200 point alene.
Så hvis de andre også lægger svar deler vi i tre dele.
Er det i orden?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2013 - 13:46 #11
Nu lagde jeg op til en deling af tråden, så hvis KHHP og peterolsen123 også ville have været med må i lige melde tilbage, så jeg kan gøre bod på det.
Spørger kunne jo desværre ikke vente på i lagde et svar.