Avatar billede PcJokeren Nybegynder
15. februar 2013 - 14:49 Der er 27 kommentarer

Vil ikke starte/ sort skærm med pil

Min pc vil pludselig ikke starte op korrekt.
den kører indtil windows logo har været der, så bliver skærmen nærmest sort med en enkelt pegepil på eller følgende tekst:

Startreparation undersøger computeren for problemer.......
Startreparation kan ikke reparerer denne computer automatisk....
Windows kan ikke reparere denne computer automatisk... efterfulgt af: Hvis du for nylig har sluttet en enhed til computeren f. eks. kamera elle en bærbar (nu er det jo en bærbar musikafspiller, skal du frakoble den og genstarte computeren. Hvis meddelelsen fortsat vises, skal du kontakte systemadministratoren eller producenten af computeren for at få hjælp???

Systemadministratoren er vel mig selv.... og få hjælp af Acer....tjaae der er større sandsynlighed for ar vinde i lotto!

Acer Aspire 7551G
Windows 7
64-bit
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2013 - 15:05 #1
Kan den køre i fejlsikret tilstand?
du trykker gentagne gange på f8 under opstart.
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. februar 2013 - 18:34 #2
hvis du har en installations disk

boot med den
Skriv sfc /Scannow

så gennemgår Windows alle systemfiler og udskifter alle beskadigede eller forkerte system filer.
Avatar billede Thyrsgaard Nybegynder
21. februar 2013 - 22:09 #3
Hej jeg har det samme problem jeg vil bare lige spørge om hvis du har løst det endnu og hvis du har vil jeg meget gerne vide hvordan du gjorde fordi ja som sagt har jeg det samme problem...
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
26. februar 2013 - 15:27 #4
Har haft ferie....

Ja, kan godt strte den op i fejlsikret tilstand....
har også kørt en genoprettelse af tidligere version, det gik okay 1 gang så ville den ikke igen??????

Den fucker fuldstændig op!

Håber ikke den står helt af:(
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
26. februar 2013 - 15:34 #5
til jensenjs

Nej, jeg har ikke en installations disk:(
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2013 - 16:55 #6
Du kan prøve at køre sfc /scannow uden disken, for hvis du har en recovery partition så kan den måske hente filer der i i386 mappen.
Du kunne også tjekke disken for fejl.
Det gør du ved at gå i denne computer og højreklikke på c drevet og vælge egenskaber-funktioner- fejlsøgning.
Herinde skal du tjekke begge bokse af og sige ok.
Du får nu en meddelese om at pc skal genstartes for at udføre kontrollen, og det siger du ja til. Ved næste opstart tjekkes disken for fejl.
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
27. februar 2013 - 16:48 #7
Har sat den til at tjekke disken for fejl (flueben i begge felter) dette har ikke hjulpet den kunne ikke starte op efter dette???
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
27. februar 2013 - 16:49 #8
Inden den brænder helt af.... kan jeg kopiere hele harddisken eller er det en dårlig ting...... tænker på om jeg overfører problemet, hvis jeg skal boote maskinen??????
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 16:55 #9
Ja start den op i fejlsikret som den forhåbentligt stadig kan og se om du kan kopiere dine filer til eksternt medie.
Virker det ikke over fejlsikret tilstand  kan du sætte disken som slave i andet system.
Kan gøres ved at sætte den i en stationær pc ved siden af systemdrevet og kopiere data ud.
En anden måde er en sata ide adapter eller harddisk dock, som kører over usb.
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
27. februar 2013 - 17:09 #10
Har startet maskinen op igen, dette kan lade sig gøre en gang imellem efter at have været igennem alt det med fejlsikret tilstand, genopretteles, reparation af computer etc. etc.

kan og bør jeg kopiere harddisken/c-drevet helt? hvis ja hvordan gør jeg dette???
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 17:15 #11
Du kan sikkert ikke bruge en fuld kopi af disken til så meget.
Har ikke selv brugt det, men der er i Win 7 en funktion der hedder "let overførsel" hvor man kan flytte sine data over til eksternt medie.
Hvad har du til at gendanne systemet med?
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
27. februar 2013 - 17:29 #12
Det som er vigtigt for mig er jo alle dokumenter, billeder, musik, videoer etc. etc. alt dette kan jeg vel kopiere direkte fra dokumenter etc. etc. som almindelige mapper?????

Næste step er alle mine emails som jeg har i outlook, så er spørgsmålet lige hvordan jeg kopiere dem?????

Jeg tror (er absolut ikke sikker) da jeg købte maskinen mener jeg at jeg lavede en gendannelsefil på en eksterne hardisk, men ved i så fald ikke hvad den hedder, jeg ved at jeg på en eller anden måde har lavet en såkaldt gendannelsesfil enten på harddisk eller dvd!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 17:35 #13
Ja alle filer kan du bare kopiere direkte over.
Med hensyn til Outlook skal du bruge funktionen "eksporter" for at flytte dem over til eksternt medie.
Når systemet er oppe igen kan du så når outlook er installeret igen få det tilbage ved at "importere" det tilbage på pc, som der også skulle være mulighed for.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 17:40 #14
Du skal lige vide hvor denne fil ligger. Normalt bliver man oplyst når pc er startet op første gang at man skal lave en recovery af systemet, og som du er inde på kan det gøres med dvd, eller måske også harddisk. Vi har her hjemme ikke brugt harddiske metoden, så hvordan denne skal tilgås ved jeg desværre ikke.
Ved ikke om de andre i tråden kan byde ind?
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
01. marts 2013 - 09:02 #15
Jeg startede maskinen op på normalvis i dag, er der nogen der ud fra dette evt. kan præcisere hvor mit problem ligger?

Jeg er ikke særlig tryg ved at skulle boote maskinen..... endnu, det er vel hellere ikke sikkert at det løser problemet??
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 12:11 #16
Tryk på start menuen
I søgefeltet, skriv logbog
Vælg Windows Logger
Her er logs over stort set alt, det kan være en jungle at finde rundt i.
Men måske er der nogle spor, specielt i Program og system loggerne
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
01. marts 2013 - 12:21 #17
God idé, men hvad eksakt skal jeg kigge efter?
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 13:26 #18
Det er der vores problem ligger, vi kan ikke rigtig sige det.
Men problemer er markeret med
Et gult advarsels trekant ikon med udråbstegn.
Og Fejl er markeret med et Rødt ikon med udråbstegn
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
01. marts 2013 - 13:53 #19
Skal lige være helt med:

Når jeg er i windows logger hvilke skal jeg så kigge i:

Program
Sikkerhed
Installation
System
Videresendte Hændelser

eks. tog jeg program: antalt hændelser 36.783

de eneste jeg umiddelbart ser er runde ikoner hvid med I eller røde med F. ser ingen gule i hvert fald ikke i program?????
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
01. marts 2013 - 14:00 #20
Ups.

Fandt lige et par gule trekanter i program, hav gør man så????
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
01. marts 2013 - 14:08 #21
Advarsel    28-02-2013 22:07:37    User Profile Service    1530    Ingen

dette var den første gule trekant advarsel:(

Så hvad nu??
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 17:07 #22
Det er et udbredt problem, der opstod med Vista og nyere.
Jeg har aldrig rigtig set en 100% korrekt løsning på det.
Der var på et tidspunkt nogen der sagde at de oprettede en ny brugerprofil, genstartede, og så var det løst.
Om de slettede den gamle før genstart ved jeg ikke, men det tror jeg.

Under alle omstændigheder!!!!!
Du begynder at lave backup af data, Det letteste er at gemme profil folderen (Hvis muligt), på en ekstern HDD

Det burde ligge i dit profil ikon på skrivebordet.
Hvis det er muligt så kopier dine data derfra.
Med mindre du har lagt data andre steder så burde de ligge der.

Outlook har jeg skippet for længe siden til fordel for Thunderbird, så jeg er lidt rusten der.
Men i egenskaberne for Outlook er der henvisninger til hvor .pst(din post ) filen er, og så er der vidst nok også en sti til dine kontakter de hedder noget med vc?? eller sådan noget.

OG prøv så om du kan bruge mit forslag fra #2

Men Men Men, FØRST backup :-)
Held og lykke med det.
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
01. marts 2013 - 20:05 #23
Hvor og hvordan oprettes en ny profil?
Jeg er villig til at være prøvklud, også for evt. at kunne hjælpe andre! da jeg syntes det er p.... irriterende:(

Sorry, profilfolderen..... hvad taler du om her?

Profil ikon hvordan ser det ud? og hvis det ikke er på skriveborde?

Har vist fundet ud af det med outlook, det er korrekt der er en .pst  som vist indholder alle mail.

når du skriver #2 hvad henviser du til?

ja, selvfølgelig: back up først:)
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 22:05 #24
Da du i sin tid kom ind på skrivebordet første gang, var der et ikon øverst til venstre på skærmen "en gul mappe med en person i", den hedder det samme som dit login.

Når man åbner den mappe ligger alle de mapper man under normale omstændigheder gemmer sine data i, selv om de godt kan ligge forskellige steder, men det hjælper dig især til at huske at få alt med.
Data du bevidst har valgt at lægge andre steder er der selvfølgelig ikke.

Sådan nogenlunde ser indholdet ud
http://gupl.dk/692718

Hvis du tager en backup af al indholdet af mapperne i den mappe, vil du normalt få backup af alle de data der er lagt i disse mapper - dokument, video, musik, Skrivebord, Foretrukne OSV OSV

I #2 henviser jeg til:
sfc /Scannow

Når du nu er kommet ind på maskinen, så kan du
(NÅR du har lavet backup af dine data)
Eventuelt fra windows indsætte DVD'en i drevet og trykke på start menuen og skrive sfc /Scannow
I søgefeltet, maskinen vil så skanne hele systemet og erstatte fejlramte, ødelagte, forkerte og eventuelt falske systemfiler med ægte og velfungerende fra CD/DVD'en
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
03. marts 2013 - 21:34 #25
Har fundet mappen, det er den jeg kalder "personlig mappe":)

Jeg tror at jeg har lavet genoprettelsesfilen på en af mine eksterne harddiske, hvis jeg husker ret, da jeg ikke kan finde en cd/dvd. men jeg ved ikke hvad genoprettelsesfilen hedder:(
Avatar billede PcJokeren Nybegynder
05. marts 2013 - 19:59 #26
Har nu lavet en bacup af "profilen" og fået det hele med, dog ikke mine mapper i outlook???

Jeg er dog ikke typen der giver op:) så måske med lidt fortsat hjælp herindefra kan den måske redes såfremt fejlen findes:) det kan måske også hjælpe andre der har samme problem....

Hvis man googler problemet er det jo vildt så mange der har et lignende problem, så det er måske relevant at kunne finde årsagen???

Jeg rodede med en "ældre" sag af en stationær pc (windows XP) i weekenden som også gik i sort under opstart, her forsøgte jeg mig frem og gik i enhedshåndtering-skærmkort-anuller opdatering og wupti fungerede den igen har kunnet starte normalt op hver gang efter:)))))))
Har dog forsøgt det samme på mine egen uden held:)

FORSLAG??????
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. marts 2013 - 22:52 #27
Nu har jeg ikke mere Outlook på mine maskiner.
Men du kan eksporterer både post og kontakter og importerer dem igen når du har geninstalleret.

Hvis du vil begive dig ud på et æventyr med det eksisterende system, så er jeg næsten 100% sikker på at det bliver en mere end almindelig slem opgave.
Når systemet er så kaotisk som det virker som om det er.

Så har du følgende muligheder:
1 Begynde på en redning af hele systemet
(det giver MEGET erfaring, lykkes det så er man verdens herre :-)
(Men uanset om det lykkes, så er det sandsynligvis en stakket frist)

2 Glem det og lav en nyinstallation
A. Skan for og opdater alle drivere
B. Installer de programmer du ved du skal bruge de næste 2-5 år
C. Skan for og opdater alle drivere og programmer
D. Test maskinen for alt du kan komme i tanke om
E. Er alt i orden, så AKTIVER Windows
F. Er Aktiveringen i orden, så laver du et ISO image af hele installationen, og opretter en bootdisk med det program.
Jeg plejer at bruge EaseusToDo backup, der også kan lave boot disken. http://download.cnet.com/EaseUS-Todo-Backup-Free/3000-2242_4-10964460.html