Avatar billede f.ts Praktikant
14. februar 2013 - 20:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke fjerne JAVA 7 11

Jeg kører med XP pro 32 bit og har java 7.11
Den vil jeg gerne opdatere, men kan ikke komme til det før den gamle version 7.11 er fjernet.
jeg har prøvet at det der umiddelbart er tilgængeligt
JAVAS forslag
jeg får at vide at jeg skal lukke rundll.exe - tast ok.
det gør jeg og får samme skilt igen
REVO uninstaller kan heller ikke klare sagen og JAVARA kan heller ikke klare sagen. jeg får blot at vide at jeg skal færdiggøre en tidligere installation
ccleaner hjælper heller ikke til
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2013 - 20:40 #1
Hvis du går på java.com og installere version 7. update 13, så skulle den selv overskrive version 7.update 11
Den skulle ikke bede om at få fjernet tidligre version

http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Ps. de java versioner du har i tilføj/fjern programmer af version 6 kan fjernes
Avatar billede milter Ekspert
14. februar 2013 - 20:41 #2
Prøver du at opdatere herfra? :

http://www.java.com/en/download/index.jsp

Har du prøvet at gemme Java 7.13 på skrivebordet og så opdatere den derfra?

http://www.java.com/en/download/help/windows_manual_download.xml

Har du prøvet at afinstallere Al Java på din computer via Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer >

http://www.java.com/en/download/uninstall.jsp
Avatar billede f.ts Praktikant
14. februar 2013 - 20:53 #3
Har prøvet
har kun 7.11 tilbage og det er den der ikke vil afinstalleres
Avatar billede f.ts Praktikant
14. februar 2013 - 20:55 #4
Har prøvet alle de ting du foreslår - forgæves
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2013 - 20:58 #5
Hvis du får fejl i at installere version 7 update 13 og den stadig beder dig om at afinstall. update 11, så er det meget mærkeligt.

men hvis det er tilfældet, så prøv at starte op i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart) og derefter gå i tilføj/fjern og afinstall. version 7 update 11
Start normalt og installe v.7 update 13
Avatar billede milter Ekspert
14. februar 2013 - 21:09 #6
Er din XP fuldt opdateret?

Har du andre problemer med din computer?

Hvordan nøjagtigt lyder fejlmeldingerne, og hvor har du den med "rundll.exe" fra?
Avatar billede f.ts Praktikant
14. februar 2013 - 22:36 #7
1) Ja men..
2) Den sidste opdatering fra i tirsdags viste at der var flere punkter der var mislykket
3) rundll er en melding fra java installationen som siger at den vil lukke browser (IE) og rundll og at jeg skal gemme mit arbejde.
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2013 - 00:18 #8
Prøv at lave en systemgendannelse af XP til et tidspunkt lige før de mislykkede opdateringer:

http://www.it-artikler.dk/2008/02/01/systemgendanelse-i-windows-xp/

Prøv derefter at fjerne al Java igen via Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer > ....
Avatar billede f.ts Praktikant
15. februar 2013 - 06:51 #9
Det er også prøvet
men, jeg vil lige tage en sikkerhedskopi for så at gå længere tilbage i tiden
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2013 - 07:46 #10
Har du prøvet at rense din registrering med CCleaner?
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2013 - 07:57 #11
Jeg vil ikke sige, at der ER snavs på maskinen, men  rundll.exe "KAN" i nogle tilfælde bruges som backdoor.
Det lyder nemlig lidt mærkeligt, at du skal fjene den version først osv.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:

Installer programmet, lad programmet opdatere sig.
Herefter åbner et vindue, klik på "Kør et fuldstændigt systemscan", tryk Skan Knappen

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Det er muligt at der skal køres en HiJackThis log også
Avatar billede f.ts Praktikant
15. februar 2013 - 16:50 #12
Kender godt programmet lyder som en god ide
Vil lige tage en fuld sikkerhedkopi. Det sker først i næste uge.
God week-end
Avatar billede f.ts Praktikant
01. august 2013 - 11:34 #13
ej løst lukkes