Avatar billede a330 Nybegynder
12. februar 2013 - 14:22 Der er 4 kommentarer

Konverter dato og update

Hej

Jeg har en tabel med bla et datofelt(varchar) i dette format 10/30/1980 (mm/dd/yyyy)
Jeg vil gerne update alle poster så datofeltet får dette format dd-mm-yyyy

Med venlig hilsen
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. februar 2013 - 15:02 #1
Næ, du har ikke et datofelt ;o) Hvilket ville være at fortrække.

update YourTable set datofelt=replace(datofelt,"/","-")

OBS. DENNE SQL-STRING ER PÅ INGEN MÅDE TESTET
Avatar billede a330 Nybegynder
12. februar 2013 - 15:09 #2
Fik skiftet / ud med - det virkede fint.
Men jeg vil gerne have byttet om så i stedet for 10/30/1980 skal det være 30-10-1980 så jeg får byttet om på måned og dato.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2013 - 15:14 #3
Lav det om til et DATETIME felt og undgaa alle de problemer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. februar 2013 - 15:15 #4
Det må du scripte dig ud af tror jeg. Ellers gør du bare som jeg skrev i #1, lægger din dato-data i et datofelt, hvilket jo næsten siger sig selv, når man nu ser navnet, er beregnet til at håndtere datoer ;o)