Avatar billede ichr Nybegynder
11. februar 2013 - 15:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nyt styresystem til pc

Jeg har en gammel Fujitsu Simens pc der er gået helt i sort. Jeg har haft windows XP pro på den hele tiden. Men nu er min xp pro cd gået i stykker. Jeg har ledt mange steder på nettet efter en ny, men det ser ikke ud til at være til at opdrive? Ved I herinde hvor man kan skaffe sådan en? Eller kan man evt lægge windows 7 eller 8 på den i stedet?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2013 - 15:31 #1
hvis der er en ren xp pro dk, eller med sp2, så har jeg uiso-filen liggende. Den kan du så kopiere og brænde til cd, og installere (du skal bruges din egen licenskode). Se lige på label, hvilken version præcist, du har.
Avatar billede ichr Nybegynder
11. februar 2013 - 15:43 #2
Der står den indeholder sp2.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2013 - 15:48 #3
ok, jeg kommer med et link til iso-filen når den er klar (ca 1 time, har elendig upload).
Avatar billede ichr Nybegynder
11. februar 2013 - 15:52 #4
Super, tusind tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2013 - 16:03 #5
Avatar billede ichr Nybegynder
11. februar 2013 - 16:10 #6
Nu spørger jeg måske dumt, men fungerer den her cd som den gamle. Altså at jeg får lagt XP ind på pc'en igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2013 - 16:22 #7
det er helt det samme, bare brænd isofilen som diskafbildning, og du har en ny bootbar cd med samme version.
Avatar billede ichr Nybegynder
11. februar 2013 - 16:26 #8
Tusind tak.
Vil du skrive et svar så jeg kan give dig point :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2013 - 16:30 #9
ok