Avatar billede jessica1234 Praktikant
09. februar 2013 - 18:22 Der er 2 kommentarer

fjernelse af Claro search.

Hej, jeg er på en måde kommet til at installere Claro Search Malware på min pc. I starten blev det ved med at dukke op hver gang jeg åbnede en ny fane. Jeg har fjernet det som søgemaskine så nu dukker  det ikke længere op når jeg åbner en ny fane. Men det dukker stadig op når jeg åbner internettet.
Jeg bruger google chrome som browser.
Jeg har været inde under "programmer" og har fjernet det derfra.
Hvad skal jeg gøre for at få det helt væk fra min pc?
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2013 - 18:53 #1
Hej og velkommen til.

Prøv at scanne med Malwarebytes først:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Kør herefter en tur med AdwCleaner:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Download programmet og har du Vista/win 7 højreklik og kør som administrator på exe filen. Når boks fremkommer trykker du på "slet". Programmet vil nu scanne din pc. Når det er færdigt beder det om en genstart af pc.
Når pc er genstartet kommer en log, som du godt lige må kopiere herind sammen med loggen fra Malwarebytes.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2013 - 19:17 #2
Et link til fjernelse er også her:
http://www.im-infected.com/hijacker/claro-search-com.html
og her indgår Malwarebytes også