Avatar billede ekinci Praktikant
09. februar 2013 - 17:38 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hvem har en logisk forklaring på dette problem ???

Det drejer sig om en HP 550 bærbar som kører med XP. Indtil for nyligt virkede alt fint men en dag startede den op til skrivebordet og derefter begyndte den at fryse helt. Jeg ville lave en systemgendannelse til en tidligere dato men det ville den ikke. Nu startede den op til windows logoet, hvor der kom et blå skærm for så at genstarte hele tiden at sig selv.

Da jeg ville ligge en ny XP på stoppede den i starten af fil indlæsningen og denne gang med et blå skærm med teksten " der er fundet en fejl, windows lukker ned for ikke at beskagide pc'en m.m."

Jeg prøvede med XP cd nr 2 og 3 og 4 og hver gang stoppede den samme sted med samme fejlmelding.

Jeg skiftede harddisken og igen samme fejl, prøvede med 4 forsklellige hardiske uden held.

Skilte pc'en ad, rensede blæseren og CPU kom nyt kølepasta på.
Skiftede ram, og det hjalp stadig ikke.

Prøvede med linux og Win 8 der ville den gerne installere uden problemer.

Jeg tog hardisken og satte den til min stationær og ville installere XP via den vej og den ville igen ikke installere, prøvede med alle 4 hardiske og cd'er.

Nu kom turen til min stationær nr 2, og der var ikke noget der var anderledes end stationær 1.

Alle hardiske er formateret og renset.

De 4 XP'er, er fra forskellige kilder.

Jeg mener ikke der er fejl på bærbaren, når hardiskene ikke virker på de andre pc'ere.

Nogen der har en logisk forklaring ???
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2013 - 19:06 #1
Du har samme problem på to forskellige stationære computere?
Har du netværkskabel i under installation?
Avatar billede ekinci Praktikant
09. februar 2013 - 19:16 #2
Bærbar: nej
Stationær 1: ja
Stationær 2: nej
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2013 - 19:26 #3
stationær1 må have en hardwarefejl på bundkortet Xp ikke kan tolerere, siden de ikke vil installere.

Du har brugt 4 forskellige diske og flere forskellige skiver med samme resultat, så derfor vil jeg udelukke disse.

Hvis du installerer på stationær 2, og sætter disken tilbage i stationær 1, kan den så køre i fejl sikret tilstand?
Har du prøvet dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2013 - 19:39 #4
Er ram testet fejlfri på stationær 1?
Avatar billede ekinci Praktikant
09. februar 2013 - 19:40 #5
Stationær 1: tror ikke der er hardware fejl da den i forvejen kører xp uden problemer.

Har prøvet på stationær 2: der vil den heller ikke installere..
Avatar billede graf Nybegynder
10. februar 2013 - 03:03 #6
Har du virusscannet PC'en tidligere?
Avatar billede ekinci Praktikant
10. februar 2013 - 07:52 #7
Det kan jeg ikke huske, men hdd er formateret, fejl på så mange hdd..
Avatar billede Kochens51 Praktikant
10. februar 2013 - 12:58 #8
En XP gen-installation er ikke mulig med mindre installations-cd indeholder alle service-pack 1-2-3  opdateringer som  du evt.
har fodret din PC med!
Avatar billede Kochens51 Praktikant
10. februar 2013 - 13:09 #9
Med andre ord, din nuværende installation på PC-en er en nyere version end den du forsøger at geninstallere med forskellige cd-er. Derfor siger den ja tak til Linux og Windows 8 uden problemer.
Avatar billede ekinci Praktikant
10. februar 2013 - 14:16 #10
Lyder interessent, jeg har formateret hdd, det hjælper måske ikke ? Hvordan skal jeg så gøre det ?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
10. februar 2013 - 16:28 #11
Hvis din HDD er formateret, så burde du kunne installere XP fra din egen CD! Alt er jo slettet. Du kunne også prøve at afmontere batteriet på bundkortet i en halv time, for at se om det kunne have en posetiv virkning.
Avatar billede ekinci Praktikant
10. februar 2013 - 17:31 #12
Du har ret i, når jeg sætter cd'en i mens pc kører så skriver den " den installerede version er nyere end. Cd'en"

Når jeg booter fra cd starter  den op med installation som den skal, men stopper under fil indlæsningen.

Når du skriver batteri er det så den lille bios batteri du mener ?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
10. februar 2013 - 18:29 #13
Så er vi på rette vej. Drop det med batteriet. Kan ikke lige huske, men på nettet findes en udmærket guide til at lave en opdateret installations-cd med service pack 3. Vender tilbage når hukommelsen er på på plads. (det var en meget våd aften igår)
Avatar billede ekinci Praktikant
10. februar 2013 - 18:42 #14
Ok venter spændt.

Jeg havde.næsten +15 grader...
Avatar billede Kochens51 Praktikant
10. februar 2013 - 20:16 #15
Avatar billede Kochens51 Praktikant
10. februar 2013 - 20:25 #16
Husk på at det kan du lave på enhver PC, så du er ikke afhængdig af din syge PC
Avatar billede ekinci Praktikant
10. februar 2013 - 20:35 #17
Tak, jeg vil kigge på det i morgen.

Men jeg mener at en af cd'erne faktisk er med sp 2 og det virkede heller ikke, men jeg tjekker det imorgen.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
10. februar 2013 - 21:28 #18
Nu er det også væsentlig om hvilken version af XP det er, mig bekendt er der vist 3 forskellige.
Avatar billede ekinci Praktikant
11. februar 2013 - 08:37 #19
Jeg har nu overført cd indholdet som beskrevet.

Har lagt sp3 som beskrevet.

Når jeg går ind i kommandoprompt og skriver det jeg skal, så skriver den , stien findes ikke.

Er der en lille tricks eller skal jeg måske bytte lidt rundt på et eller andet ?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
11. februar 2013 - 09:47 #20
Kan ikke lige forstå at det ikke virker, hvis du har fulgt anvisninger.

Men du kan også prøve denne guide:http://www.computerforums.org/forums/computer-software-articles/how-create-windows-xp-install-cd-sp3-latest-hotfixes-included-207432.html
Avatar billede Kochens51 Praktikant
11. februar 2013 - 10:11 #21
SP3 hotfix kan du få her: http://fenopy.se/search/rvmupdatepacksp3_1.0.3.7z.html?order=1

Den er ikke nødvendig for at din boot-cd vil virke.
Avatar billede ekinci Praktikant
11. februar 2013 - 13:16 #22
hej igen

den anden link var bedre, cd er lavet og tjekket at der var sp3 på og pc ville igen ikke installere, booter fint op, starter med at inflæse filer for så at stoppe med beskeden ( blå skærm ) " der er fundet en fejl og installation stoppes for ikke at beskadige pc m.m. "

Jeg har prøvet med HDD.

Andre gode forslag ???
Avatar billede ekinci Praktikant
11. februar 2013 - 13:18 #23
der skulle stå;

Jeg har prøvet med 2 forskellige HDD..
Avatar billede Kochens51 Praktikant
11. februar 2013 - 14:35 #24
Prøv at integrere SP3 hotfix i nlite programmet, måske er den alligevel nødvendig i dit tilfælde.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
11. februar 2013 - 14:43 #25
Hvor mange HDD er i den maskine du vil installere på, der bør kun være den 1. ? Desuden håber jeg, at du i bios har sat første boot til CD/DVD drev
Avatar billede ekinci Praktikant
11. februar 2013 - 15:14 #26
Jeg havde dog lavet den uden hotfix, men vil prøve at lave den med næste gang.

Der sidder kun 1 hdd i, jeg byttede rundt for at se om det hjælp.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
11. februar 2013 - 21:54 #27
Håber du finder en løsning. Jeg har ikke fler bud. Måske skulle du bare install. windows 8.
Avatar billede ekinci Praktikant
23. februar 2013 - 14:25 #28
Tilbage igen, har haft travlt med alt mulig.

Kochens51 + 220661, sender i et svar ???
Avatar billede Kochens51 Praktikant
24. februar 2013 - 11:13 #29
Håber du løste dit problem.
Avatar billede ekinci Praktikant
07. marts 2013 - 14:36 #30
kochens51, du får alle pointe da 220661 ikke har skrevet tilbage.

problemet blev ikke løst, nu virker linux heller ikke, tror bundkortet er død...