Avatar billede nielshr Nybegynder
12. august 2001 - 14:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan spiller jeg f.eks. DiabloII mellem 2 computere i et lokalt net?

Jeg har sat netkort i mine 2 PC\'re og forbindelsen virker m.h.t. at dele diske m.m. Nu vil min søn på 9 år gerne spille på vores netværk. Med udgangspunkt i spillet DiabloII er der så nogen der kan guide mig? Jeg har også forsøgt med spillet Worms, men jeg er helt blank. Hvis denne udmærkede tjeneste ikke er stedet for mit spørgsmål er der så nogen der kan anvise et sted hvor jeg kan få hjælp?
På forhånd tak NielsHR
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2001 - 14:05 #1
Mener at Diablo kræver at du installere Ipx protokollen på begge dine computere for at spille over LAN. Desuden skal du være opmærksom på at der kræves 2 forskellige version af Diablo II for at spille mod hinanden. Du skal nemlig have 2 forskellige CD key´s.

Alternativ kan du spille direkte på TCP/IP - Bare indtaste IP´en på den andens computer, der så skal være server. - dog stadig 2 udgaver af diablo.
Avatar billede nielshr Nybegynder
12. august 2001 - 14:11 #2
Tak for hurtigt svar. Hvordan skal det forstås med 2 forskellige udgaver?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2001 - 14:19 #3
Når man køber Diablo følger der en CD key med. Det er en beskyttelse for at folk ikke kopiere spillet. Der skal nemlig én CD key til hver maskine der skal spille. Du kan dog godt installere det samme spil og samme CD key på flere maskiner. De kan bare ikke spille mod hinanden. Husk også at for at kunne spille mod hindanden skal alle have den samme eller ingen update. Den nyeste update hedder 1.08 og kan hentes på www.blizzard.com

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2001 - 14:19 #4
Det skal forstås sådan at du skal have købt to forskellige versioner, pga. af to forskellige cd-keys, men det passe nu ikke hvis det bare er internt! Prøv at installere IPX protokollen som han siger...

PS... du skal først acceptere hans svar, når han har givet dig et svar som du kan bruge...
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2001 - 14:20 #5
Ja, men der er ingen grund til updates og flere cd-keys til LAN!
Avatar billede nielshr Nybegynder
12. august 2001 - 21:55 #6
Jeg er vildt imponeret over denne side og jeres svar. Alaza har naturligvis ret m.h.t. at acceptere svar. Hvad er en IPX protokol?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2001 - 22:18 #7
Du højreklikker på \"denne computer\" og vælger egenskaber.

Her ser du en liste over du netkort/protokoller der er installeret. Vælg tilføj og så protokol. Under Microsoft finder IPX protokollen. :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2001 - 14:36 #8
Jeps, så burde den være i orden...