Avatar billede eski0000 Nybegynder
08. februar 2013 - 11:57 Der er 4 kommentarer

iPad Exchange kodeord

Pludselig kan jeg ikke logge på Exchange-serveren på min iPad. Den hidtil anvendte kode bliver ikke accepteret. Og derfor er jeg udelukket fra en række funktioner, som kræver dette kodeord.
Er det muligt at få tilsendt et nyt kodeord? Hvorfra?
eller
Skal jeg simpelt hen slette kontoen og oprette en ny?
Avatar billede Blandy Praktikant
08. februar 2013 - 12:42 #1
Er det noget exchange du selv har lavet derhjemme, eller er det via dit arbejde eller andet?

I så fald skal du have fat I dem der udbyder den exchange service. Der er måske ved en fejl blevet ændret kode. Eller hvis du er en del af et domæne, så er din AD konto som regel den same som din exchange konto peger op I mod.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. februar 2013 - 12:50 #2
Exchange er normalt en virksomhedsbaseret mailløsning - men som du beskriver det, lyder det mere som noget Yahoo/gmail/hotmail opsætning.

Hvad slutter din mailadresse på? (@mailudbyder.com) - det er folkene bag "mailudbyder.com" du skal have fat på, for at få nulstillet din kode.

Men det kunne også være du bare skal rette i POP3 eller IMAP, i stedet for exchange...
Avatar billede Surferdude Nybegynder
08. februar 2013 - 13:00 #3
Hej Eski.

Har du adgang til en form for webmail på din exchange? Og virker dit password her?

På den måde kan vi hurtigt konkludere om det er dit password der er ændret eller om det kun er tilgangen fra iPad der fejler :-)

obs. vær opmærsom på at visse tablets automatisk starter kodeord med store bogstaver.
Avatar billede eski0000 Nybegynder
08. februar 2013 - 14:21 #4
Den er rent privat.
Måske skyldes problemet, at jeg i går installerede Googles løsning med dobbelt password, (som ved første adgang derefter sender en kode prf. mobiltelefon!)
Proceduren var lidt besværlig, men det fungerer fint nu på både min smartphone - HTC Desire S - og min PC. Kun iPad'en giver problemer.