Avatar billede bedsize Nybegynder
12. august 2001 - 13:46 Der er 27 kommentarer og
3 løsninger

sound blaster pci 128

Nye computerer virker aldrig optimalt fra start for mig....ALDRIG
denne gang er den både galt med grafikken og lyden.
grafikken er en anden sag.....Lyden har jeg dog aldrig haft problemer med før NU...!
jeg har købt et billigt sb pci 128 lydkort(bulk), altå uden driverer men det mente jeg da ikke skulle være det store problem, da jeg i forvejen har to forskellige skiver med driverer til netop sb128. Men ingen af skiverne kunne gendkende et sb lydkort i maskinen.
så jeg hentede en driver fra creatives hjemmmesiden, som klart nok heller ikke virkede.....
kan forhandleren havde snydt mig og ikke monteret et orginalt sb lydkort, hvis så, hvordan tjekker man det, står der noget på selve kortet....
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2001 - 13:48 #1
Prøv at se hvad der står i enhedshåntering... hm... har du Win2k?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 13:52 #2
Hvis dyu har win2k er driverne indbygget som standard, prøv evt. at hente Service Pack 2 forudsat at du har win2k.
Jeg bruger det samme lydkort, og har været ude for at finde driverne.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 13:53 #3
Glemte at skrive at de drivere jeg endelig langt om længe fandt ikke kunne bruges i win2k!
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2001 - 13:54 #4
Jeg ville også hen hvor at Win2k burde havde driverne, men også at hvis du har en helt ny maskine, burde du vel næsten have win2k inde. Med mindre du skal spille Doom osv? :D
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 14:00 #5
Der er ikke noget i vejen med de billige lydkort og Soundblaster er et kendt mærke, det er der ingen der tør snyde med!
Det er nok det mest udbredte lydkort og så har Microsoft bare indlemmet driverne som standard.
Avatar billede bedsize Nybegynder
12. august 2001 - 16:53 #6
Jeg bruger win me, men burde jeg ikke havde fået driverne med selvom at det er en bulk version jeg har købt
Avatar billede bedsize Nybegynder
12. august 2001 - 16:56 #7
der er forresten ingen konflikter, i enhedsorienteringen, den instalerer godt nok driverne men der kommer ingen lille gul højtaler ved siden af uret, og den vil ikke afspille nogen form for lyd. Og mig som har 3Gb Mp3 til hvilken nytte uden en eneste lyd, fra kortet....SUk...!
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2001 - 17:09 #8
Jeg må indrømme at jeg er lidt på bar bund her, men hvorfor tror du det er lydkortet den er i vejen med?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 17:15 #9
Jeg så på nettet at man skal bruge driverne fra win98.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 17:15 #10
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 17:19 #11
Jeg nærmer et resultat!

http://www.soundblaster.com/drivers/
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2001 - 17:20 #12
lol
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 17:24 #13
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 17:25 #14
Husk at læse hvad der står om Liveware!
Avatar billede intel4004 Novice
12. august 2001 - 19:28 #15
Jeg har selv lige installeret windows 2000 (heri eftermiddags) og jeg har også SB 128....

Og som du selv siger virker lyden heller ikke her. Ved afspilning af mp3(eller andet) kommer der kun en forfærdelig skratten og hylen...men ingen musik (kun noget der hører hjemme i det 26. århundrede i hvert fald)...

Jeg er fuldstændig newbie indenfor win2000!! Hvor kan man finde disse service packs... Ligger de på nogle forside cdrom\'er....

- Jeg burde måske lige starte mit eget spørgsmål, og det kan være jeg gør -

INTEL4004
Avatar billede intel4004 Novice
12. august 2001 - 19:30 #16
Jeg har hentet og installeret de drivere retaxes henviser til....(knap 20MB) men nej...
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 19:35 #17
Vi skal lige se hvad bedsize finder ud af!
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2001 - 19:37 #18
Har du hentet alt i Windows Update?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 19:42 #19
intel4004> Huskede du at se det med Liveware, det så ud til at være vigtigt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 19:43 #20
Note :
For Sound Blaster Live! owners, you will need a copy of the latest Live!Ware to unlock the full potential of your sound card. Get it here!
Avatar billede intel4004 Novice
12. august 2001 - 19:53 #21
Nej jeg har ikke hentet noget i windows update endnu.....kan man ikke finde de der service packs på nogle cd\'er???
Avatar billede intel4004 Novice
12. august 2001 - 20:06 #22
Jo fordelen....har lige fundet WIN2K SP2 på en aod cd...
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2001 - 20:10 #23
Prøv nu at gå ind i Windows Update, og hent alle vigtige opdateringen og alle service packs!
Avatar billede bedsize Nybegynder
12. august 2001 - 21:26 #24
Intet virker jeg giver op
Avatar billede bedsize Nybegynder
12. august 2001 - 21:28 #25
i får alle 20 pts
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2001 - 21:33 #26
bedsize> Huskede du den der Livware, det er vistnok meget vigtigt!
Ærgerligt når man endelig fandt driverne!

Takker for pointene ;o)
Avatar billede stalin Nybegynder
20. august 2001 - 20:49 #28
Avatar billede bedsize Novice
21. august 2001 - 19:37 #29
Tak stalin, men har fået den det til at virke...!
nu mangler jeg bare at sænke temp på cpu....57-62c.
Avatar billede stalin Nybegynder
21. august 2001 - 20:06 #30
hmmm. lyder ikkke som om kølegittret er rigtigt monteret eller oxo er det for lille. prøv at skille pcen ad og se om køle gittret er samme størrelse som blæseren ( set ovenfra ), hvis den er, så er den for lille.

Det kunne oxo være at dit AGP kort sidder for tæt på eller er dårligt kølet, de udvikler nemlig meget varme!! så det skal oxo være godt kølet!

køb en ny blæser, GlobalWind eller lign.

sørg for at dit kabinet er forsynet med luft indtag i bunden af kabinettet bagpå, og luftudsugning i toppen, oxo bagpå.

og køb noget køle pasta, koster 10-15 kr.

hvis du virklig vil køle, så gør sådan her: http://www.cpufx.com/instalZ3kit.html vand-køling!!!