Avatar billede jfp001 Nybegynder
07. februar 2013 - 09:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

wififorbindelse på tablet

Håber nogle kan hjælpe. Jeg har en Acer A100 tablet. Købt primært for at bruge den som ebogslæser. Men jeg er begyndt at bruge den mere og mere når jeg lige skal på nettet eller fjæsbog. Problemet er at den er virkelig elendig mht at modtage wifi signal.
Jeg fandt ud af at dette åbenbart er normalt på Acers tablets. Der er ihvertfald flere som har samme problem.
Jeg overvejer at købe en ny tablet men hvad skal jeg kigge efter for at få bedst mulig side modtagelse?
Jeg vil gerne have en Android tablet igen.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. februar 2013 - 11:23 #1
Så skal du have en nexus7, perfekt lille maskine.

http://www.google.com/intl/ALL_uk/nexus/
Avatar billede jfp001 Nybegynder
07. februar 2013 - 12:59 #2
Den en godt nok lækker. Men den mangler mulighed for at kunne udvide hukommelsen.
Jeg er sømand så jeg bruger også tabletten til film/musik når jeg rejser.
Det er netop også en af grundene til at jeg gerne vil have en med god modtagelse på Wifi signalet. Det internet vi har om bord er meget langsomt så jeg skal helst kunne få så kraftigt signal som muligt
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. februar 2013 - 14:48 #3
Hvad må den koste ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. februar 2013 - 14:54 #4
Ok sømand.

http://www.edbpriser.dk/tablet/sony-xperia-tablet-s-sgpt121e3-16-gb-sort-id-6979734.aspx

Med SD kort, og IPS panel, så bliver det næsten ikke bedre.
Avatar billede jfp001 Nybegynder
08. februar 2013 - 06:41 #5
Den ser rigtig lækker ud. Men jeg fandt så denne:
http://www.edbpriser.dk/tablet/asus-transformer-pad-tf300t-16-gb-kongeblaa-id-7159047.aspx

Den umiddelbare forskel er at ASUS model ikke har IEEE 802.11a

Da dette er relateret til netop WIFI så må jeg lige høre om dette betyder noget
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
08. februar 2013 - 13:56 #6
Ikke rigtig, a er en gammel netværks standard der ikke bruges mere.
I dag er de relevante teknologier 802.11 g/n/ce
Du skal dog være opmærksom på at det er begrænset af senderen. Hvis senderen kun har g, så vil du også kun modtage via g osv.
Så senderen diktere netværkshastigheden og rækkevidden.

g = 54/108 mbit, typisk ca. 20m rækkevidde. (indendørs)
n = 200/300 mbit, typisk ca. 40m rækkevidde. (indendørs)
ce = endnu vildere.
Avatar billede jfp001 Nybegynder
12. februar 2013 - 06:32 #7
Er lidt i tvivl om jeg skal købe Sony eller Asus. Men jeg siger tak for hjælpen. Det ender nok med at jeg må slå plat eller krone!
Avatar billede jfp001 Nybegynder
12. februar 2013 - 06:34 #8
Det skulle jo være dig som lagde et svar. Ups. Hvis du lægger et svar så accepterer jeg
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
17. februar 2013 - 15:59 #9
Ja, det er ikke nemt med alle de valgmuligheder.