Avatar billede charsikrakur Nybegynder
06. februar 2013 - 17:49 Der er 15 kommentarer

Pejle port 80 hen på computer med webserver via. HTC Desire m/Android

Hej. Jeg har en HTC Desire med mobilt Wifi Hotspot, som jeg også bruger til at koble min PC til internettet. På min PC har jeg installere en Apache webserver. Jeg har lavet et system som jeg gerne vil vise til en ven...Hvordan kan jeg gøre sådan at min ven kan skrive min ip i browseren og så se min webserver? Jeg har ingen problemer med at gøre det vha. en alm. routeren, fordi der skriver man bare 192.168.1.1 og så kan man konfigurere routeren...Jeg skal jo forware port 80 på en eller anden vis???
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
06. februar 2013 - 17:50 #1
forwarde*
Avatar billede chalde Seniormester
06. februar 2013 - 17:59 #2
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
06. februar 2013 - 18:09 #3
Jeg har prøvet 3-4 apps hvor det skulle være muligt. Men jeg ville gerne have det til at virke nu!!
Avatar billede chalde Seniormester
06. februar 2013 - 18:28 #4
#3 Hvordan får din ven forbindelse? Over samme hotspot eller over internet?
Flere mobiludbydere NAT'er mobiltelefoner (kan bekræfte at 3 gør det), hvilket gør det problematisk (umuligt) at hoste noget der skal tilgås fra nettet direkte.
Avatar billede chalde Seniormester
06. februar 2013 - 18:31 #5
Går næsten ud fra at det er over WAN, da der reelt ikke bør være begrænsninger der kræver portforwards når det er over hotspot.
Avatar billede chalde Seniormester
06. februar 2013 - 18:39 #6
Hvordan du kan se om din udbyder NAT'er:
- sluk hotspot
- Find din telefons IP (brug evt. en app til det, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.electricsheep.asi )
- Med mobilen gå til www.myip.dk
- Stemmer de 2 ip adresser ikke overens , så er der nok ikke så meget at gøre.
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
06. februar 2013 - 19:47 #7
Mit telefon abonnement er hos TDC. Det burde ikke have noget at sige hvordan min ven(klient)'s konfiguration er sat op. Det burde være alle der kan se min webserver ved blot at indtaste min IP med http:// foran. Jeg tjekker lige om den viser samme ip eller ej på begge enheder, vender tilbage.
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
06. februar 2013 - 19:49 #8
Når jeg går ind i browseren på computeren på www.myip.dk og browseren på telefonen, viser den 2 fuldstædig identiske Ip adresse og hostname's....
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
06. februar 2013 - 19:51 #9
Men er det noget med at jeg muligvis skal tilføje noget i host-filen på computeren, og hvis ja ved jeg ikke hvad :)
Avatar billede chalde Seniormester
06. februar 2013 - 20:07 #10
#8 Så længe du din computer har forbindelse gennem dit hotspot vil den naturligvis vise det samme, så det kan du ikke regne med. Inden du begynder at rode med mere (muligvis til ingen verdens nytte), så vær lige helt sikker.

Du mangler at finde ud af hvilken IP din telefon har fået gennem din udbyder. Det kan du gøre ved at bruge den app jeg linker til.

Som du kan se her (hos mig) er den forskellig:
Her er den IP (94.191.185.160) der NAT'es med fundet gennem myip.dk gennem telefonen:
http://peecee.dk/upload/view/400701

Her er den IP (10.198.96.30) som udbyderen har tildelt mig fundet gennem føromtalte app: http://peecee.dk/upload/view/400702
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
06. februar 2013 - 20:15 #11
Den viser self. en anden IP i det der Android System Info.... Burde jeg ikke kunne bruge den IP??? Prøver ihvertfald.
Avatar billede chalde Seniormester
06. februar 2013 - 20:30 #12
Problemet er, at du ikke har kontrol over TDC's udstyr.
Har prøvet at lave en simplificeret tegning: http://peecee.dk/upload/view/400703
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
06. februar 2013 - 20:44 #13
Ok. Takker fordi du brugte tid på at hjælpe mig. Sender du et svar? :)
Avatar billede chalde Seniormester
06. februar 2013 - 20:47 #14
Bare behold point :)
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
06. februar 2013 - 21:28 #15
jeg blev da klogere... :)