Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. februar 2013 - 10:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Registreringsdatabasen

Jeg har gamle MS Office-dokumenter, der i registreringsdatabasen er blokeret af en politikindstilling, der forhindrer, at filtyperne kan åbnes.
Hvor deaktiverer jeg politikindstillingen i registreringsdatabasen?
06. februar 2013 - 10:17 #1
...er blokeret af en politikindstilling... - ikke forstået ?
Er det en FIRMA PC / Dokument ?

Også på en 'tiilfældig' anden PC ?

---

PS: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. februar 2013 - 10:22 #2
Hej.

  Hvis PC'en er medlem af et domæne, og politikken så er en "group policy", der er skubbet ud af administrator - så er versionen irellevant, da du så ikke har mulighed for at omgås den. Så skal du have administrator til at ændre i politikken.

De bedste hilsner
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. februar 2013 - 11:45 #3
Styresystemet er Windows 7
Det er min private 1 år gamle PC. Jeg er enebruger og dermed vel også administrator.
MS Word dokument, der er ca. 13-14 år gammelt
06. februar 2013 - 12:23 #4
... hvor kommer omtalte dok. oprindeligt fra ?
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. februar 2013 - 13:45 #5
Fra min egen gamle PC
06. februar 2013 - 14:31 #6
Hvilken version af "Office" ?

Henholdsvis de 'gamle' dok. og den nuværende Ofice version ?

Hvad er den præcise meddelse ?

Har du prøvet på en anden PC ?

Copy omtalte dok. til et andet sted på din PC og så derfra åbne ?
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. februar 2013 - 16:56 #7
MS Word Office 97 til MS Word Office 2007
Har prøvet på en anden PC uden held.
Har ligeledes kopieret dokumentet til skrivebordet. Kan stadigvæk ikke åbne det.

Denne fejl forekommer, hvis du prøver at åbne et Microsoft Office-dokument, og dokumentets filtype er blokeret af en politikindstilling i registreringsdatabasen. Som en hjælp til at sikre computeren, har Microsoft eller computerens administrator implementeret en politikindstilling i registreringsdatabasen, der forhindrer, at denne filtype åbnes.
Hvis du vil åbne dokumenter med denne filtype, skal du deaktivere politikindstillingen i registreringsdatabasen. Du kan finde flere oplysninger i Microsoft Knowledge Base-artiklen 922850.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. februar 2013 - 19:30 #8
Hej igen.

  Prøv lige at kigge artiklen, Microsoft henviser til på http://support.microsoft.com/kb/922850

/Carsten
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
08. februar 2013 - 08:56 #9
Hej Carsten
Tak for dit svar med forslag til løsning.
Du har med dit forslag løst mit problem.
Hvordan kan jeg give dig de 30 point?
Hilsen
Claus
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. februar 2013 - 09:03 #10
Hej, Claus.

  Det kunne du meget let have gjort, hvis du havde fulgt vejledningen på http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

/Carsten