Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. februar 2013 - 19:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VCard - hvordan og med hvad

Jeg vil gerne have mulighed for at kunne indlæse et VCard i et Delphi program og så bagefter gemme data i en db
Det sidste er lige ud ad vejen, men hvordan læser jeg lige et VCard og hvordan skriver jeg et - det skal jeg også gerne kunne.

Nogen komponenter eller source til den slags?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
05. februar 2013 - 20:58 #1
Hvad med Indy TIdVCard?

Ellers er det vel bare en tekstfil, som kan læses/oprettes som alle andre:
http://en.wikipedia.org/wiki/VCard
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. februar 2013 - 13:42 #2
Så vidt jeg har kunnet finde frem til, så kan Indy 'kun' læse VCards ikke skrive dem - der er dog steder der nævner en update der skulle kunne gøre det også. Men jeg kan ikke finde nogen filer der indeholder den opdatering.

At sige at et VCard 'bare' er en tekstfil er nok lidt forkert.
Avatar billede kroning Nybegynder
06. februar 2013 - 17:35 #3
"At sige at et VCard 'bare' er en tekstfil" er helt korrekt. Brug evt. TStringList til at læse og skrive i den.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. februar 2013 - 08:18 #4
Det jeg mener med 'bare' er at den jo har et bestemt format som jeg ikke lige har gennemskuet.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. marts 2013 - 14:09 #5
Ingen løsning så jeg lukker