Avatar billede Pige123 Nybegynder
04. februar 2013 - 21:59 Der er 14 kommentarer

Hjælp pige med umulig pc

Hej alle sammen, jeg er en pige som har en del problemer med min såkaldte "porno computer."  Jeg bruger den mest til at se porno på men også nogen gange til normal forbrug.
Mine problemer med min pc er:

At den er så langsom, det kan tage 2 min. at starte google chrome op.

At den heletiden bliver sort (skærmen) og derefter kommer den en ting op hvor der står at skærmdriveren holdte op med at virke og det er genoprettet.

At det virus program jeg har (AVG 2012) kommer op med noget hvor der står FX. Nu er der 10 dage til at det udløber.. Eller: Dit abonnement er udløbet.. Og så skal jeg købe et eller andet for at få det til at virke igen.

At der nede i højre hjørne ved uret, er et rødt skjold med et kryds over som hedder "sikkerhedsmeddeleles fra Windows" hele tiden brokker sig over at jeg ikke er "beskyttet overfor skadeligt software."

At der heletiden kommer pop op vinduer op, også når jeg bare bruger min pc normalt. Selvom jeg har installeret en "pop-up stopper."

Håber i kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre, kan ikke spørge min far da jeg er bange for at han finder ud af det med porno'en.

Kan det være jeg har fået virus?? Jeg har nemlig hentet porno inde på utorrent.com. Og været inde på diverse hjemmesider.

Jeg har ikke andre programmer på min pc udover de mest nødvendige.

Min pc er ca. fra 2005 (gammel)  En packard Bell - Easy note (mener jeg)
Og den har Windows vista.

Håber i gider hjælpe mig, jeg er slet ikke en pc nørd og behøver alt såret ud i pap, så ikke svære og avanceret ord. Det gør ikke noget hvis den skal re-installeres, bare i kan hjælpe mig igennem det og opstartningen igen med virusprogrammer, men har ingen redskaber!

Tak. Hilsen pigen.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2013 - 22:42 #1
Forbandet lorte Ekspert!!!!!!!!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2013 - 22:43 #2
Undskyld havde lige lavet et langt indlæg og så kokser eksperten et øjeblik.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2013 - 22:48 #3
Prøver en sidste gang:
Hent denne og gem den på pc:
http://download.cnet.com/AVG-AntiVirus-Free-2013/3000-2239_4-10320142.html?part=dl-avg_free_us&subj=dl&tag=button

Hent remover til den gamle version:
http://www.avg.com/us-en/utilities
genstat pc og installer den nye og opdater den.

Hent disse to:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Og denne:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Højreklik og kør som administrator.
Når programmet er loadet trykker du på slet. Programmet scanner nu pc og når det er færdigt beder det dig om en genstart af pc.
Der åbnes en log som du kopierer indholdet af og sender det herind, sammen med Malwarebyte loggen.
PS HUsk at fjerne det Malwarebytes finder (Vigtigt)

Hvordan kører pc efter dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2013 - 22:49 #4
Det lykkedes juhuuuuu!!!
Det er kun 3 gang jeg prøvede.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2013 - 22:53 #5
Med hensyn til din nye antivirus, så kan du beholde den i free udgaven. Du behøver ikke at upgrade til en købeudgave, selvom de lokker til det.
Der er også andre gratis alternativer.
Kunne være Avast free:
http://www.avast.com/free-antivirus-download
Men det er helt op til dig selv hvilken du vil bruge.
Det vigtigste er at du får den gamle fjernet helt, før du installerer en ny.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2013 - 13:57 #6
Porno sider har det med at ligge en masse tracking cookie. De kan fjernes med Superantispyware ( SAS ). Opdater SAS og kør en fuld scan. Vælg Free version

http://www.superantispyware.com/superantispyware.html

utorrent.com Jeg ved ikke om der er nogle, der vil anbefale fildelingsprogrammer/sider ??
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2013 - 17:46 #7
Anbefale det vil jeg ikke, og henter man ting derfra, bør man scanne filerne grundigt igennem før man aktiverer dem.
Hvia jeg har hentet noget fra en side jeg ikke kender, scannes filerne altid med antivirusprogrammet og Malwarebytes.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. februar 2013 - 20:15 #8
Hej, Pige123.

  Vi prøver lige at tage dem et af gangen, det er ikke så slemt:

At den er så langsom, det kan tage 2 min. at starte google chrome op.
=> Opstarten kangodt være træls - hav tålmodighed.

At den heletiden bliver sort (skærmen) og derefter kommer den en ting op hvor der står at skærmdriveren holdte op med at virke og det er genoprettet.
=> Det kunne godt lyde til at din skærmdriver trænger til en opdatering. Prøv at hente SlimDrivers fra http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html - den kan hjælpe dig igennem det.

At det virus program jeg har (AVG 2012) kommer op med noget hvor der står FX. Nu er der 10 dage til at det udløber.. Eller: Dit abonnement er udløbet.. Og så skal jeg købe et eller andet for at få det til at virke igen.
=> Afinstaller den og erstat den med den f.eks. med den gratis udgave på http://free.avg.com/eu-en/homepage[/b]

At der nede i højre hjørne ved uret, er et rødt skjold med et kryds over som hedder "sikkerhedsmeddeleles fra Windows" hele tiden brokker sig over at jeg ikke er "beskyttet overfor skadeligt software."
=> Den fortæller dig egentlig bare, at din antivirus ikke længere gør hvad den skal. Se ovenfor.

At der heletiden kommer pop op vinduer op, også når jeg bare bruger min pc normalt. Selvom jeg har installeret en "pop-up stopper."
=> Der er vi nok nød til at have lidt mere info - i hvilken sammenhæng kommer de popups? Vel ikke i browseren, imens du er på internet?

Der er intet af det, du nævner her, der peger i retning af virus, så lad os høre resultatet, når du har kigget det her igennem.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2013 - 10:29 #9
http://i.imgur.com/7VQszUP.png

At der mangler p2p shield, det er som at rykke ud, når branden er opstået. I stedet for at forhindre pyromanen i at sætte ild til huset, ved at scanne filerne før de ankommer på computeren, det opnår man når man har p2p shield.

Avast antivirus free, har p2p shield.
http://en.wikipedia.org/wiki/Avast!
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2013 - 11:15 #10
Slim driver har aldrig været min kop te, jeg opfatter det som et fup og svindel program, der finder driver der trænger til at bliver opdateret.

I virkeligheden er diverse driver opdateret, og trænger ikke til at blive opdateret, gør jer selv den tjeneste at tjekke i Enshåndhåndteringen, om der er driver der trænger til at blive opdateret.

Før billed !
http://i.imgur.com/SKpBNLR.png

Efter billed !
http://i.imgur.com/yhRGGQF.png

Hvorfor Eksperten.dk skriver alting med FED, ved jeg ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2013 - 15:49 #11
Hmm Hun virker nu ikke så interesseret i at få sit problem løst?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2013 - 15:50 #12
Det er kun denne tråd det er galt i???
Har lige skrevet i andre tråde uden problem.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2013 - 12:29 #13
Åbenbart
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2013 - 16:16 #14
Pige 123 hvis du ikke melder dig på banen senest i morgen vil jeg afmelde overvågning af tråden. Tilsyneladende er pc'en ikke så vigtig for dig ;-)