Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
04. februar 2013 - 19:54 Der er 9 kommentarer

Trådløs netværk, langsomt?

Hej Eksperter..

Jeg har i langtid haft dette problem med langsomt internet, først troede jeg det var forholdvis gamel acer bærbar at den var gal med, men da jeg nu har opdateret mig selv med en splinter ny MacBook Retina 13", har jeg så fundet ud af, at det ikke var noget med min gamle computer at gøre.. Jeg har trådløst netværk, som kommer fra en anden router.. derimod er min far også koblet på i vores hus, han bruger dog ikke husets trådløse men kører direkte fra router til sin computer via netkabel.. når jeg hastighedstester mit netværk på (fx www.hastigshedstest.tdc.dk) kører mit net ca på 3,5 Mbit, men når jeg derimod kører testen på min fars computer er den helt oppe på 60 Mbit, derfor er jeg kommet til den konklusion at det måske kan være noget med den "trådløser-router" eller hvad man kalder den???

Håber nogle kan hjælpe mig i denne situation, da det er pisse irreterende... jeg har tidligt haft DNS problemer med netop mit trådløse netværk... der er tale om TRENDnet638 model

Mathias, med meget store problemer!!!
Avatar billede Blueeyez Mester
04. februar 2013 - 20:05 #1
Hvilken router er det du benytter?

trådløs internet skal oftes sættes op manuelt og nogle ting du skal sikre dig er nok mest følgende:

Transmission rate - high (Hvis muligt)
brug -n trådløs
er der andre trådløse netværk den kan koflikte med? (de burde kunne se disse trådløse netævrk)
Channel Width: 40 Mhz
Avatar billede Blueeyez Mester
04. februar 2013 - 20:09 #2
Jeg vil lige tilføje at de indstillinger jeg skriver IKKE er på samme side (Kan godt være, men tvivler stærkt)
04. februar 2013 - 20:33 #3
... evt. skift kanal på den trådløse router ... der kan være forstyrrelser fra andre(s) netværk ...
Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
04. februar 2013 - 22:52 #4
Hej Karise_larry, hvordan gøres det????

Hej Blueeyez, kan du forklare lidt mere specifikt på det du siger, er ikke en haj til det internet her???
05. februar 2013 - 08:50 #5
Download  [inSSIDer]  til at check hvilken (andre) trådløse enheder du har i området (og meget andet!)

http://www.metageek.net/support/downloads/#downloadInssider

---

Så skal du 'ind' på routeren WEB interface - der bør være et menupunkt, hvor dete kan ændres ...

Fabrikat, Model. type , .. at den 'trådløse' dims ???
Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
07. februar 2013 - 16:41 #6
Det er ikke muligt du kan forklare det der, WEB interface mere klart ??
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2013 - 19:13 #7
#4 Hvad hedder routeren du benytter? (navn og model navn/nr)
Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
11. februar 2013 - 10:58 #8
TRENDnet TEW-638APB - hedder modellen efter hvad jeg ved..
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2013 - 12:48 #9
#8 Har du opgraderet firmwaren i den? (Hvis ikke så kan du det herfra: http://www.trendnet.com/downloads/list_subcategory.asp?SUBTYPE_ID=1296

Hent firmwaren, sæt computer til routeren med et lan kabel og opdater den vej (IKKE trådløs opdatering)

Hvis du har gjort følgende, så prøv at nulstille den ved at klikke på: Administrator og derefter Settings Management og klik på: Load Default

Det kræver dog at du sætter routeren op forfra, men hvis problemet eksisterer stadig så kan det være du skal teste trådløs med en anden router (Hvis du kan låne af en du kender måske)..