Avatar billede knaldeglad Nybegynder
04. februar 2013 - 09:30 Der er 2 kommentarer

Hvordan reduceres størrelsen på lokalt dataset.

Hej Alle,

Har et dataset der initialiseres med data fra database. Sidenhen arbejder jeg på det lokale dataset og merger ny data fra databasen ind i det lokale dataset. og comitter sef. også data til DB.

Problemet er at mit lokale dataset vokser sig for stort i takt med at jeg fylder data i datasettet.
Datasettet bliver en row større for hver 10 sek., så der kommer hurtigt en del rækker i.

HVordan kan jeg reducere antallet af rækker i mit dataset efter jeg har comitted data. ?
Avatar billede platik Nybegynder
04. februar 2013 - 12:20 #1
Du finder vel bare de rækker som du ikke længere mener er relavante og fjerner dem?

http://msdn.microsoft.com/en-US/library/system.data.datarowcollection.remove(v=vs.80).aspx

Remove skulle gerne kun fjerne dem lokalt hvor delete sletter i databasen også ved commit.

http://msdn.microsoft.com/en-US/library/ceab2k93(v=vs.80).aspx
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
04. februar 2013 - 12:43 #2
Ja du har ret, men det slår ikke rigtigt igennem..  for at finde relevante rækker, skal jeg bruge state og den skal vel så være unchanged..  løber også igennem og remover, men det kan være at der skal sættes Acceptchanges på hver række måske.

Tester det af..  tak for indspark..