Avatar billede knagen7100 Novice
02. februar 2013 - 16:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk med et ekstra accesspoint

Jeg har et trådløs netværk hvor jeg gerne vil have et ekstra Access Point på med kabel mellem de to. Jeg mangler lidt til at komme igang. På hvilket accesspoint skal der være DHCP på? Skal de to netværk have samme SSID? Skal mit access point have en fast ip?
Er der en der kan komme med det par fif?
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2013 - 16:42 #1
Samme SSID, samme kryptering og samme passphrase, så kan der roames imellem dem uden at skulle konfigurere dem begge på klieneten.
Hvis du bruger 2 routere til det, så skal nummer 2 have deaktiveret DHCP, firewall, NAT osv (alle routerfunktionaliteter). De 2 routere  skal forbindes fra LAN til LAN og ikke LAN til WAN. Er det et decideret accesspunkt, så er der ikke så meget der skal rodes med af ovensående.
Generelt er det en god idé at give det en fast IP så du nemt kan komme til konfigurationen af det, uden at skulle slå op i DHCP tabellen.
Avatar billede knagen7100 Novice
02. februar 2013 - 22:07 #2
Nu har jeg sat det om som beskrevet men jeg har svært ved at se om det reelt forbedre det trådløse.
Kan jeg se hvilket af min AP mit udstyr er koblet på? Mit gamle AP som jeg bruger som nr 2 ikke har WPA2 me min det er min yousee router sat op til. Af en eller anden grunde kan jeg ikke komme ind i yousee routeren og ændre det. Jeg vil høre i deres support når den er åben om jeg ikke kan logge ind i routeren. Jeg vil jo også gere sætte min yousee router så den kun køre på G og ikke N og G.
Avatar billede knagen7100 Novice
06. marts 2013 - 14:47 #3
Ja jeg kommer nok ikke videre her. Lig et svar og der er point.
Avatar billede knagen7100 Novice
14. april 2013 - 16:08 #4
Svar