Avatar billede puzzlespillet Nybegynder
02. februar 2013 - 13:51 Der er 2 kommentarer

2 routere

hejsa, jeg har brug for hjælp til vælge den rigtige løsning til min opsætning. nu har jeg en trådløs router hvor der også går kabler til fjernsyn og yousee boks, hvilket virker fint. men nu er problemet så at min søns seng blevet placeret en halv meter fra routeren, og for at undgå at udsætte min søn for stråling (farlig eller ej) vil jeg gerne flytte den trådløse router. så jeg mangler en router eller noget jeg kan samle kablerne i hvor det står nu, og sætte den trådløse op et andet sted via kabel. så mit spørgsmål er, hvad skal jeg købe til at tilslutte kablerne i som man kan sætte den trådløse op bagefter? og kan det overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. februar 2013 - 14:19 #1
Hej.

  Der er nu ingen grund til bekymring i forhold til stråling, men den lader vi så ligge.
  Du samler ganske enkelt alle dine netværkskabler i en switch, fortsætter fra switchen op i en af routerens LAN-porte og tilslutter dit internet til routerens WAN-port, præcis som nu.
  Så er du kørende. En passende switch kan nok erhverves for en hundredekroneseddel i dagens Danmark.

De bedste hilsner
Avatar billede puzzlespillet Nybegynder
02. februar 2013 - 22:17 #2
okay, så må jeg have sådan en på mandag, selvom bestrålingen er meget svag synes jeg ikke der er nogen grund til at stille strålekilden lige i hovedet på ham. nogen gange er det vi ved i dag om den slags ting noget andet om 10 år. men tusind tak for hjælpen indtil videre.