Avatar billede Dennis79 Nybegynder
01. februar 2013 - 09:40 Der er 11 kommentarer

Sortere stigende: "Denne handling kræver, at de flettede celler er lige store" - hjælp!

Hej eksperter,

Kan I hjælpe mig?

Jeg har et Excel 2008 for Mac regneark (ver. 12), hvor jeg kan følge status med afsendte ansøgninger. I kolonne D nævner jeg, hvilke organisationer, som ansøgninger afsendes til. Når en organisation fremgår flere gange i kolonne D (fx på linje 11, 12 og 42), så ville det jo være hensigtsmæssigt at kunne sortere stigende, så de står sammen. Det kan jeg ikke få lov til og der kommer følgende meddelelse frem:

"Denne handling kræver, at de flettede celler er lige store"

Er der nogen, som kan hjælpe med dette problem?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Dennis Hørmann
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 10:23 #1
Er ikke mac bruger, men hvordan sorterer du?
Har du data til kolonnen der er tilknyttet til noget andet, skal du måske sortere i hele arket i stedet for kun kolonnen.
Avatar billede Dennis79 Nybegynder
01. februar 2013 - 10:55 #2
Jeg har prøvet at sortere både ved at markere hele kolonnen og også i hele arket, men det er samme besked, som jeg desværre får. Der er tilsyneladende ikke noget data i kolonne D, som er tilknyttet til noget andet.

Det ville være fint, hvis man kunne uploade filen herinde, så du kan se, hvad jeg mener, men det er nok ikke muligt?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2013 - 10:57 #3
Du kan uploade filen her: http://gratisupload.dk/
Og så poste linket til filen herind......
Avatar billede Dennis79 Nybegynder
01. februar 2013 - 11:09 #4
Super. Det er hermed gjort: http://gupl.dk/691150/

Det drejer sig i dette tilfælde om sortering (stigende/faldende) af kolonne C, men det kunne også ligeså godt være kolonne B og kolonne D...

Håber du kan hjælpe.
Avatar billede MADOlsen Forsker
01. februar 2013 - 11:23 #5
Er det ikke bare pga. af de celler du har merged i overskriften ("Logbog 2013")?

Hvis du højreklikker på overskrifterne i række 6 og vælger Sort(/sorter - jeg kører den engelske version), virker det så ikke?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2013 - 11:37 #6
Her er der heller ingen problemer, hvis jeg markerer f.eks. C6, og så sorterer.........
Avatar billede Dennis79 Nybegynder
01. februar 2013 - 11:42 #7
Nej, det virker desværre ikke. Jeg har også prøvet at slette de celler, jeg har merget i overskriften ("Logbog 2013"), men resultatet er det samme.
Avatar billede Dennis79 Nybegynder
01. februar 2013 - 11:45 #8
Hvor sjovt. Det må være Mac problemer, som der driller her, da den slet ikke vil acceptere noget.
Avatar billede store-morten Ekspert
01. februar 2013 - 14:11 #9
Prøv at ophæve "Flet celler" i B184
Avatar billede Dennis79 Nybegynder
01. februar 2013 - 14:24 #10
TUSIND TAK! Tænk, at der ikke skulle mere til :-)

Nu kører det uden problemer. God weekend og endnu engang tak.
Avatar billede store-morten Ekspert
01. februar 2013 - 16:46 #11
Velbekomme