Avatar billede leuven Nybegynder
01. februar 2013 - 08:59 Der er 20 kommentarer

CCleaner

Jeg har et spørgsmål vedr. 2 ting, til formålet bruger jeg CCleaner

1. Kan jeg slå nogle filer fra ved opstart, der ødelægger opstarten af computeren? Hvis ja, kan jeg så et eller andet sted finde, en liste over hvilke filer der SKAL opstarte når jeg starter computeren?

2. Under Fjern/tilføj programmer, er der da nogle programmer jeg ikke må slette, for så virker windows/computeren ikke ordentligt?

Min computer er nemlig blevet sidsyg landsom, så vil rydde grundigt op :-). Jeg benytter Windows 7

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 09:08 #1
Hej og velkommen til.

1. Ja til det første du spørger om og nej til det andet.

2. Ja du må ikke deaktivere dine sikkerhedsprogrammer og opdaterings software til java og flash player, som er kritiske komponenter hvis de ikke er opdateret.

Bruger ikke selv Win 7 sammen med CCleaner da jeg kører Xp.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 09:15 #2
Du kan under værktøjer i CCleaner udføre nogle opgaver.
Hvis du trykker på opstart kan du i højre hjørne nederst gemme en fil med din optart som txt fil. Denne kan du kopiere herind, og så kan vi se hvd du har i din opstart.
Hvis din pc er meget langsom kan det også skyldes at du har snavs på den, og ikke alt kan CCleaner fjerne.
Men kør en opryning med den. http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Til snavs kan du bruge Malwarebytes.
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Skal pc tjekkes ydeligere i bund skal der andre programmer til som jeg desværre ikke kan supporte på.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2013 - 09:34 #3
Hvis du går herind i Ccleaner kan du faktisk disable alt og maskinen vil starte hurtigere jeg har kun mit antivirus plus Skype med i opstart!
http://imageshack.us/photo/my-images/819/opstart.png/
Avatar billede chalde Seniormester
01. februar 2013 - 09:38 #4
#3 Hvad du kan disable problemfrit, afhænger af den enkelte opsætning.
Avatar billede leuven Nybegynder
01. februar 2013 - 09:42 #5
Alt muligt skrald, tror kun jeg behøver skype, men er usikker :-)

Ja    HKCU:Run    msnmsgr        ~"C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
Ja    HKCU:Run    Skype    Skype Technologies S.A.    "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
Ja    HKLM:Run    Acer ePower Management    Acer Incorporated    C:\Program Files\Packard Bell\Packard Bell Power Management\ePowerTray.exe
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Ja    HKLM:Run    APSDaemon    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
Ja    HKLM:Run    BackupManagerTray    NewTech Infosystems, Inc.    "C:\Program Files (x86)\NewTech Infosystems\Packard Bell MyBackup\BackupManagerTray.exe" -h -k
Ja    HKLM:Run    CommonToolkitTray    SPAMfighter ApS    C:\Program Files (x86)\Fighters\Tray\FightersTray.exe
Ja    HKLM:Run    DATAMNGR    MusicLab, LLC    C:\PROGRA~2\BEARSH~1\MediaBar\Datamngr\DATAMN~1.EXE
Ja    HKLM:Run    EzPrint    Lexmark International Inc.    "C:\Program Files (x86) (x86)\Lexmark Z2300 Series\ezprint.exe"
Ja    HKLM:Run    IAStorIcon    Intel Corporation    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
Ja    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
Ja    HKLM:Run    LManager    Dritek System Inc.    C:\Program Files (x86)\Launch Manager\LManager.exe
Ja    HKLM:Run    lxdpmon.exe    Lexmark International, Inc.    "C:\Program Files (x86) (x86)\Lexmark Z2300 Series\lxdpmon.exe"
Ja    HKLM:Run    lxeamon.exe    Lexmark International, Inc.    "C:\Program Files (x86)\Lexmark S300-S400 Series\lxeamon.exe"
Ja    HKLM:Run    PLFSetI    SONIX TECHNOLOGY CO. , LTD    C:\Windows\PLFSetI.exe
Ja    HKLM:Run    PMBVolumeWatcher    Sony Corporation    C:\Program Files (x86)\Sony\PMB\PMBVolumeWatcher.exe
Ja    HKLM:Run    QuickTime Task    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
Ja    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja    HKLM:Run    StartCCC    Advanced Micro Devices, Inc.    "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
Ja    HKLM:Run    SweetIM    SweetIM Technologies Ltd.    C:\Program Files (x86)\SweetIM\Messenger\SweetIM.exe
Ja    HKLM:Run    Sweetpacks Communicator    SweetIM Technologies Ltd.    C:\Program Files (x86)\SweetIM\Communicator\SweetPacksUpdateManager.exe
Ja    HKLM:Run    SWPROguard    SPAMfighter    C:\Program Files (x86)\Fighters\SPYWAREfighter\swprotray.exe
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Ja    HKLM:Run    VideoDownloadConverter Search Scope Monitor    MindSpark    "C:\PROGRA~2\VIDEOD~2\bar\1.bin\4zsrchmn.exe" /m=2 /w /h
Ja    HKLM:Run    VideoDownloadConverter_4z Browser Plugin Loader    VER_COMPANY_NAME    C:\PROGRA~2\VIDEOD~2\bar\1.bin\4zbrmon.exe
Ja    HKLM:Run    VideoWebCamera    Suyin    "C:\Program Files (x86)\VideoWebCamera\VideoWebCamera.exe" -a
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2013 - 09:49 #6
Det du lukker i det vindue jeg viste dig forhindrer ikke at en komputr kan starte op uanset hvilken opstilling du har jeg har nok disablet alt der i de første 75 PCér
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 09:49 #7
Ja jeg vil nu også sige at der er tjenester/programmer man bør have med. Opdaterings tjenester til programmer som er vitale i browseren vil jeg ikke deaktivere, for man glemmer bare at opdatere dem.
Hvis man vælger at deaktivere disse kan man evt hente Filehippo Update checker, som kan holde øje med dem og andre programmer.
Den virker faktisk ret godt synes jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 09:53 #8
#5 Du har ret. Der er masser af skrammel der.
Denne her behøver du vel dog at lade køre:
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
da det må være en bærbar du har.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 09:55 #9
SweetIm havde jeg fjernet helt fra systemet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2013 - 09:57 #10
#8 Synaptics Den hedder noget andet hos mig men det er rigtigt hvis du bruger en Usb mus skal den være aktiv ellers slår padden ikke fra!
Avatar billede leuven Nybegynder
01. februar 2013 - 09:59 #11
Tak for hjælpen det er super :-)

Hvad med drev rens CCleaner, jeg kan vel godt rense "kun ledig plads" uden forbehold?

Og så tror jeg at jeg skal køre dem her bagefter:

http://www.spywarefri.dk/

http://downloads.malwarebytes.org/
01. februar 2013 - 10:04 #12
Velkommen til ...

Bare til en anden gang ->

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 10:04 #13
Har ikke brugt funktionen, men umiddelbart er mit svar ja.
God arbejdslyst :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2013 - 10:04 #14
Jeg har lavet en lille vejledning i brugen af Ccleaner og Defraggler!
De sidste du nævner i # 11 vil være en god ting!
http://gratisupload.dk/vis/669640/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 10:09 #15
#12 (Åh suk ja.)
Hvornår bliver den kategori da fjernet fra siden!!!!! Grrr

Den har lige så længe jeg har været med her ikke skabt andet end problemer for nye brugere.

Har (næsten) opgivet at gøre opmærksom på det. Ser meget sjældent om det er den rette kategori længere.

Jeg ved ikke om det her så stor betydning længere da måden der søges på nu er ændret?
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2013 - 10:15 #16
Det er denne du skal bruge Rigtigt godt Værktøj.
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 13:08 #17
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2013 - 13:49 #18
Hvad med Rens

bruger jeg aldrig den sletter dine logins til eks.Eksperten Facebook og andre så der foretrækker jeg slet browserdata!
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 13:54 #19
Det kan man jo slå fra.
http://i.imgur.com/C8H61BG.png
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2013 - 14:13 #20
Ja men da jeg ikke bruger andet end Ie må folk selv tage stilling til om de vil bruge funktionen!og jeg har aldrig haft brug for andet end de 4 første i slet browserdata!