Avatar billede holstar Nybegynder
12. august 2001 - 11:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

4 dynamiske ip-addresser

Jeg har en ADSL-forbindelse fra TDC - til den har jeg købt en Longshine ADSL-router således at 4 computere selv skulle kunne logge på når de bliver tændt. Derfor har jeg også købt 4 dynamiske ip-adresser. Dette virker imidlertid fint - lige med undtagelse af når jeg vil spille (især Counter) på mere end en computer. Det ser ud til, at routeren kun bruger én af de 4 ip\'er...
Derfor lyder spørgsmålet: Hvordan får jeg routeren til at give hver sin computer sin egen dynamiske ip - direkte fra TDC, i stedet for, at hver computer nu får en intern ip, (som ex. 192.168.1.X) - da jeg går ud fra, at det er dette som er problemet...!?
På forhånd tak / Lasse Holst
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
12. august 2001 - 11:46 #1
hver maskine kan ikke få en dynamisk ip udefra, du er nødt til at anvende dhcp serveren i routeren
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
12. august 2001 - 11:47 #2
hvis du ikke kan spille er det router opsætningen den er gal med, nu kender jeg ikke din router, men det virker da fint med en speedstream 5711
Avatar billede holstar Nybegynder
12. august 2001 - 11:48 #3
Selvfølgelig anvender jeg også DHCP-serveren i routeren.... Men alligevel ser det ud til, at den kun bruger 1 ip...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
12. august 2001 - 11:51 #4
så prøv og give dine maskiner en fast ip, og se om du så kan spille
Avatar billede freeman Nybegynder
12. august 2001 - 11:51 #5
måske har du kun 1 dynamisk IP.. TeleDK snd mig da jeg først skulle have en fast.. det kunne de ikke, så jeg fik 1 dynamisk.,. Så sagde jeg at jeg ville have 4 dynamiske indtil de kom med den faste ip.. det sagde de jeg fik, men jeg fik den aldrig :-(

NEVER TRUST `TELHej..

Min kæreste arbejder i et bageri. Hun har i sommerferien arbejder næsten hvér dag om ekspedient, og nu arbejder hun så ca. 2 gange i ugen (12timer)..

Hun er ikke medlem af en fagforeninger (HK), da bagermesteren siger at \"det ikke er nødvendigt\".

Derudover har de ikke skrevet kontrakt på at hun er ansat, og hvad hendes løn er mv.

Til sidst har hun fået for lidt i løn (2kr. under HK\'s mindsteløn, indtil for 2uger siden)..

Bagermesteren er ikke særlig flink ved sine ansatte, og værdsætter dem ikke. Hver gang der er noget i bageriet som ikke fungere, får ekspedienterne skylden.

> Derfor overvejer hun at holde op, men det gør jo ikke noget for de andre ansatte i bageriet.

Nu har jeg selv gået et år på HH, og jeg mener bestemt at hvis man kontakter HK og fortæller at man IKKE har en kontrakt med sin arbejdsplads, så får man 5000kr i erstatning.. er det korrekt ?..

Men hvad kan hun gøre i den pågældende situation.. ?

Stol aldrig på TELE DK !
Avatar billede freeman Nybegynder
12. august 2001 - 11:52 #6
øhhh, ups.. kom til at trykke Ctrl-V hvor jeg havde en tekst til et andet spørgsmål.. Sorry :-)
Avatar billede freeman Nybegynder
12. august 2001 - 11:53 #7
Ring til dem... 80 80 80 17 tast 1
Avatar billede holstar Nybegynder
12. august 2001 - 13:04 #8
Jeg er suveræn og TDC soke... Jeg ringede ind som freemann, sagde jeg skulle - og det var godt for en (for en gangs skyld) \"over-middel-iq\" TDC-medarbejder fortalte mig, at når man har en router, så bruger den kun 1 ip. Hvis man vil bruge en router, så er en statisk (eller dynamisk) nok. Dvs. velvidende at jeg havde en router, havde TDC fra start af lokket mig til at købe 4 dynamiske (FYYY BABAB ÆLLING) - som jeg kun kunne bruge med en hub/switch...
Grunden til at jeg ikke kan spille counter, er selvfølgelig bare at porten tilsyneladende bliver lukket når den er brugt af allerede én computer... Så nu skal jeg bare have ringet til TDC for at afbestille de 4 adr, og så have unlocket portene på min router - sådan!

Puha, det var en lang smøre - men det var det værd!
med ikke så venlig hilsen til TDC fra Lasse
Avatar billede pezzie Nybegynder
28. december 2001 - 04:47 #9
hmm sidder med samme problem .... kan nogle enkelte guldkorn falde til mine side ?

Pezzie