Avatar billede Steen Seniormester
28. januar 2013 - 16:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FTP program ?

Skal vedkommende der ønsker at oploade til min Homedisk ftp, installere et FTP program, eller findes der en nemmere løsning, så dette kan undgåes ?
Avatar billede jjam Juniormester
28. januar 2013 - 16:21 #1
Brug f.eks. Internet Explorer og angiv FTP://site.dk, eller FTP://10.10.10.10 (IP)
Eller via kommandolinje brug kommandoen FTP.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. januar 2013 - 16:37 #2
Du kan også installerer filezilla på din egen maskine, og så kopierer hele installations mappen på en USB nøgle
Den behøver ikke at blive installeret på andre maskiner.
Avatar billede Steen Seniormester
28. januar 2013 - 17:42 #3
Jeg har prøvet ftp://site.dk og FTP://10.10.10.10  ingen af siderne kan vises.  Det jeg søger er en så nem løsning som muligt, da ikke alle kan finde ud af det, hvis det bliver for omfattende

Det ville være lettere hvis funktionen var sat direkte op ved at konnekte homedisken IP adresse.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2013 - 18:42 #4
den skal være meget nem - du har heller ikke grejet, hvornår man klikker i svar/kommentar.
Har du en fast ip-adresse (ud af huset)? den interne adresse kommer ikke forbi router.
Avatar billede Steen Seniormester
28. januar 2013 - 19:36 #5
ja jeg har en IP adresse der giver adgang til FTP folderne . Hvis jeg indtaster IP adressen FTP://*.*.*.* via en browser er der ikke mulighed for download og upload
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2013 - 20:11 #6
er din router sat op til at tillade ftp?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2013 - 20:31 #7
site.dk hoster mange domæner og giver ftp adgang tilknyttet disse. Dermed følger at der ikke er ftp adgang via ip adressen alene - for hvilket domæne skulle dette vedrøre?
Hvis du har købt hostning der, så anvend relevante domæne på den måde site.dk anviser
Hvis den vovemodige lige vil kaste et blik på filindhold fra browser eller explore så tilgangsrettighedssyntaksen nævnt her:
http://support.microsoft.com/kb/135975
sansynligvis eksponerende brugernavn og password i klartekst til hver eneste router mellem computer og server.
Det er nemest at anvende et rigtigt ftp program, for så er der mulighed for at gemme brugernavn, password, startmappe lokalt og remote. Der findes mange ftp clienter - Totalcommander (som så er lidt mere end et ftp program) er min favorit.
Avatar billede jjam Juniormester
28. januar 2013 - 21:41 #8
"Jeg har prøvet ftp://site.dk og FTP://10.10.10.10  ingen af siderne kan vises."

Du skal erstatte site.dk med dit eget domæne (hvis du har domæne og DNS opsætning), Hvis du har fast IP erstattes den 10.10.10.10 med den faste IP i FTP://10.10.10.10.

Håber at det giver mening.