Avatar billede mathias2405 Nybegynder
27. januar 2013 - 20:20 Der er 6 kommentarer

slet Win7 HP helt fra Harddisken

Hej "experter" ;P

her i løbet af et par dage får jeg en SSD, hvorpå mit styresystem og diverse ting skal ligge på.
Men så skal jeg have slettet styresystem på min HDD så det ikke ligger og fylder. da jeg skal bruge HDD'en til dokumenter og nogle programmer.
men jeg ved ikke helt hvordan jeg gør...? :/

Mvh Mathias :)
Avatar billede richardjensen Seniormester
27. januar 2013 - 20:30 #1
Der er vist flere muligheder, jeg har flere gange brugt
'Killdisk' med godt resultat, kan hentes frit på nettet.
En alm. formattering sletter ikke data, men kun 'FAT' (filalokeringstabel).
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 21:09 #2
Killdisk er fin, men CCleaner kan også gøre det, hvis det sker fra windows. Det er nemmere. Hvis du vil prøve, men ikke har det så er linket her: http://www.piriform.com/ccleaner/download
27. januar 2013 - 21:19 #3
Ref #2: CCleaner kan da ikke slette HD'en helt ???

---

Omtalte HD som skal slettes kan pænt gøres fra DISKHÅNDTERINGEN - skal så selvfølgelig ikke være den HD du er startet op på ;-) - skal være være som HD#2 / Slave sammen med din nye SSD ...
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 21:22 #4
#3 Nej det har du da helt ret i. Jeg forstod det som, at der var en  SSD med windows, og en anden disk, som skulle ryddes til fordel for nye data.
Avatar billede lysningen Nybegynder
28. januar 2013 - 11:04 #5
du skal først klone din gammel disk over på ssd disk og så kan du bare formate din gammel disk da du selv skal bruge den
Avatar billede lysningen Nybegynder
28. januar 2013 - 11:44 #6