Avatar billede tand Seniormester
26. januar 2013 - 11:03 Der er 1 løsning

Googles styresystem Android brugt i udlandet ?

Jeg har dette styresystem  på min mobil, og bruger det meget her i Danmark.

Jeg skal en tur til Gardasøen i marts.
Hvordan kan jeg bruge dette styresystem i min bil uden at det koster en formue. ?
Avatar billede RasmusPM Nybegynder
26. januar 2013 - 12:28 #1
Du kan deaktiverer dit mobildata sådan at du kun betaler hvis du sender/modtager Opkald, sms´er mms´er osv. Du kan dog ikke bruge nettet medmindre du gør det via et Wifi netværk.

Den her guide er lavet udfra min Galaxy S II med Android 4.0.2 så det er muligvis lidt anderledes på din mobil, men princippet er det samme.

For at deaktiverer mobildata skal du gå til Indstillinger - Trådløst og Netværk - Mobile Netværk.
Her burde så stå 2 ting du kan slå fra, den ene er "Dataroaming", det er ikke sikkert den er slået til, men den skal slås fra hvis den ikke er.
Den anden hedder "Mobildata" eller "Pakkedata" og skal også deaktiveres.

Nu burde du kunne tage til udlandet uden at få en kæmpe dataregning, bare husk at du ikke kan bruge ting som f.eks. Google Maps uden at være forbundet til et Wifi netværk.