Avatar billede leoni Nybegynder
24. januar 2013 - 20:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg mener,at jeg ikke får max. ydelse af min pc.

Min pc er udstyret med:
Intel core2 Quad Q9400 processor
4096 Mbytes ram DDR2
Kører Win7 32 bit.
Alligevel viser mine målinger, at 01 - 05 % af processoren bliver brugt og max. 36 & af rammen bliver brugt.

Jeg har en internetforbindelse 40 Mb Dl og 3 Mb upload.
Mange gange må jeg finde mig i en "snurrende" cirkel i midten af en Dl.
Kan I evt. give et råd?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2013 - 20:57 #1
Fx er dr.dk underbestykket ved dk af populære programmer.
Andre sider kan du fx hente uden login eller mod betaling få større båndvidde. Hvis du er på gratis, så er det altid langsomt - det styrer serveren.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. januar 2013 - 21:03 #2
Hvad er problemet ?

At du har en snurrende cirkel ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. januar 2013 - 21:05 #3
Sad jeg også lige og tænkte på.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 21:45 #4
Hvis du bruger 3 gb af din ram ( eller hvad dette betyder max. 36 &)??  så er der heller ikke noget tilbage, da systemet kun kan anvende godt og vel 3 gb.Så skal disken overtage og  være ram i dit system.
Og disken den er langsom som en snegl i forhold til installeret ram.
Du må frigive nogle programmer i din opstart så systemet får mere luft.
Har pc råderum på c drevet? Et fuldt c drev duer heller ikke.
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2013 - 22:48 #5
Hastigheden, sider loader med, afhænger i meget høj grad af programmeringen og indholdet på siden.

Mange sider på nettet bliver efterhånden så overbelastede af reklamer, billeder, "bells and whistles" og diverse programmørers ideer om måder at tiltrække læsere på, så selv gode systemer må finde sig i en vis ventetid, før hele siden er indlæst.

At dine oplysninger viser, at kun en lille del af den tilgængelige processor- og memorykapacitet bruges, betyder ikke nødvendigvis, dit system er dårligt. Tværtimod! Jo mindre kapacitet, dit system bruger på at løse en bestemt opgave, jo bedre er det egentlig. Problemet ligger snarere i den måde, programmører skriver deres programmer :-)
Avatar billede leoni Nybegynder
25. januar 2013 - 01:27 #7
Masser af plads på C:
Jeg kører meget på Youtube spec når soldater kommer uventet hjem til Deres kære eller lign. Så midt i afspildningen af videoen kommer der en ring der kører i ring i laaaaaag tid uden, der sker noget. Dette sker selv ved hjemmeoptaget videoer. Meget irreterende,
Måske gå til 64 bit og mere ram? Jeg ved snart ikke??
Altså masser af ram, masser af cpu kapacitet og masser af plads på C: ????
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. januar 2013 - 05:42 #8
Som jeg forstår problemet hjælper det ikke at hæve ydelsen på din PC.

Det eneste du i din ende kan gøre er at ha`en så kraftig internetforbindelse så muligt.
Den forbindelse du har er i den kraftige ende, spørgsmålet er om du bruger den alene eller i er flere på, bruges den også til at trække tv-pakke/IPtelefoni fra en udbyder så kan det nemt være medvirkende årsag.
Såfremt du har noget som auto-opdatere på PCen kan det også ha` indvirkning.

Kort sagt, er det mere din netforbindelse end din PC du skal være efter.
Bruger du trådløst, så skift til ledning (hjælper tit).

Som test kan du sørge for at være alene på nettet (ledning) og at intet opdatere auto.
Prøv evt. at pinge de site som du synes falder ud (og se om deres svar ping er meget værre end site som kører fint)
Kør også en traceroute til dem og kast et blik på den.

For god ordens skyld napper du også en speedtest.

PS. Hvis du Utorrent eller andre P2P kørende (selv langsomt) under udfald, så luk dem.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. januar 2013 - 17:01 #9
Når der kommer den ring på youtube så er det jo ikke fordi der er noget i vejen med din computer.

Det er din internet forbindelse om youtube der har med det at gøre.

Når det sker kan du teste din internet forbindelse på http://speedtest.net/ og se om den lever op til det du betaler for.

Og forbindelsen til youtube og alle andre hjemmeside variere så du kan ikke forvente at det virker lige godt altid.

Også kommer det også an på hvad opløsning du ser videoen med.
Hvis du ser i 240 så går det hurtigt men kvaliteten er ikke så godm hvis du ser i 720 og 1080 så er der mere data der skal hentes og du kommer til at se ringen meget længere.

Du kan vælge opløsningen nederst på videoen i youtube.

Du kunne også prøve og skifte mellem flash og HTML 5 afspilleren så kan du se om den ene skulle være bedre end den anden : http://www.youtube.com/html5
Avatar billede leoni Nybegynder
26. marts 2013 - 09:13 #10
Der er kommet mange gode råd og forslag til løsning af mine problemer. Alle skal have tak for det. Hvis jeg kunne ville jeg give jer alle points.
Avatar billede leoni Nybegynder
26. marts 2013 - 09:16 #11
Jeg har valgt, at give dig de points.
Avatar billede leoni Nybegynder
10. maj 2013 - 03:15 #12
Du får points