Avatar billede larsvn Nybegynder
24. januar 2013 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

AD vil ikke samarbejde med Windows 7 udenfor domæne ?

Hej,

Jeg arbejder med (mindst) to separate logins på min W7Pro(x64)-maskine, og ønsker at disse logins fungerer smidigst muligt, og min erfaring er, at domæne-login overtrumfer alle andre, hvis maskinen tilmeldes et AD-domæne, så det ønsker jeg ikke.

Det ene login (og kun dette) anvendes på et AD-styret netværk, men qua ønsket ovenfor, er maskinen ikke tilmeldt domænet. Jeg har en domænekonto, og har en tilsvarende konto (samme bruger/kode) lokalt. Dette setup virker for det meste, og har ikke givet problemer tidligere.

Nu har jeg pludselig problemer med at tilgå en SQL Server (2008) med integreret sikkerhed (i et desktop-program) efter at databasen er flyttet til en Windows Server 2008 (fra 2003). Mit dobbelt-bruger-setup anerkendes åbenbart ikke mere, jeg afvises med en fejl.

Hvordan får jeg skabt "tillid" mellem AD og min maskine ? Jeg er domæne-admin på vores AD, så jeg kan formentlig selv lave ændringerne. Jeg har Googlet problemet, men ikke fundet noget svar :-(
Avatar billede lekwd7 Nybegynder
24. januar 2013 - 22:28 #1
Hvad hvis du fjerner pc'en fra domænet og sætter den ind igen
Avatar billede larsvn Nybegynder
15. februar 2013 - 14:41 #2
Maskinen er ude af domænet nu, men jeg prøver at melde den ind, og derefter ud igen (da jeg ønsker at den er udenfor).

Jeg vender tilbage når dette er prøvet.
Avatar billede larsvn Nybegynder
22. januar 2016 - 13:04 #3
Lukket.