Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
24. januar 2013 - 09:40 Der er 8 kommentarer

Win8 opgradering

Hej

Vil gerne købe en widows 8 opgradering, men jeg har ikke lyst til og skifte min win7 ud lige nu kan jeg på nogen måde kun få licens koden og så opgradere sener eller skal jeg gøre det nu hvis jeg vil have den til den billige pris.
Avatar billede micma18_ Nybegynder
24. januar 2013 - 10:23 #1
Bare køb den nu, du kan bare installerer det senere.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 12:31 #2
Undskyld men hvad vil du opnå ved at opgradere til Win 8 som gør din pc bedre end med Win 7?
Der er så mange der skiver herind at de vil gå tilbage til win 7 igen.
Så jeg vil da anbefale du lige tænker dig om igen.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 12:37 #3
Du kan også for en merpris på 119 kr. få 2 DVDér med, som har henholdsvis 32bit og 64bit. Og HUSK endelig nøglen.
Men sikrer dig nu, at du kan gå tilbage til win7. Mange har fortrudt de gik over til win8, og man kan ikke nedgradere, der skal en ny-installation med win7 til.
Personlig finder jeg, at win8 er en dårlig udgave af win7.
Men prøver du win8 kan jeg anbefale det gratis "Classic shell" så får du en startknap, hvor du oven i købet kan vælge mellem XP og win7 knappen. http://www.classicshell.net/
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
24. januar 2013 - 12:50 #4
Min nye arbejdes pc kommer med win8 og derfor vil jeg kunne test om det er noget for mig inden jeg reinstallere den private... også derfor at jeg vil sikkere mig at jeg ikke behøves og opgradere nu hvis jeg køber til intro pris...

Ang. at gå tilbage til win7 så har jeg jo en Oem version på min pc nu så det burde vel ikke blive et problem.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 13:18 #5
"Ang. at gå tilbage til win7 så har jeg jo en Oem version på min pc nu så det burde vel ikke blive et problem."

Det burde ikke være et problem, Men der er en bruger her, som ikke kan. Om det er et særtilfælde ved jeg ikke, eller om det er win8 som spærre fordi det betragtes som en nedgradering? Men ellers kan man overskrive C-drevet med Killdisk og så der der ikke noget som spærrer. http://www.eksperten.dk/spm/975583

Killdisk: http://how-to-erase-hard-drive.com/downloadfree.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 18:10 #6
Jeg vil da anbefale du har recovery dvd'ere klar, hvis du skal gøre det.
Du kan nemlig risikere du ikke kan bruge din recovery del der ligger på D drevet.
Alternativet er jo et program der taget et image af dit c drev så du også på den måde kan gå tilbage. Der findes både gratis og købe versioner af det.
Med et image er man typisk tilbage på ca en halv time.
Og det kan man muligvis også være med recovery dvd.
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
15. februar 2013 - 11:25 #7
220661, Har du et program du kan anbefale?

evt lig et svar samtidig med du svare mig, så du kan få point
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2013 - 11:52 #8
Recovery dvd'ere bør du kunne lave med de værktøjer du har på maskinen nu.

Det program jeg selv bruger til at lave image af c drevet hedder Acronis i version 2011, og det fungerer fint, men er et købeprogram.Findes også i nyere udgaver: http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/
Paragon har lavet et freeware program: http://www.paragon-software.com/home/br-free/
Macrium Reflect er et andet: http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
Jeg har dog ikke selv afprøvet disse programmer, men har hørt gode omtler om Paragon, så det havde jeg afprøvet.