Avatar billede Tbenne Nybegynder
24. januar 2013 - 06:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Batteri på Macbook Pro er dødt efter opdatering

Computeren er cirka 10 måneder gammel, så man skulle tro at batteriet havde en del levetid tilbage?

Forinden opdateringen kunne computeren holde strøm i 3-4 timer uden nogle problemer, efter opdateringen går den død i det sekund jeg fjerne strømstikket. På batteri-ikonet i menulinjen står der: "0%". "Tilstand: Udskift nu" og "Batteri oplader ikke". (disse beskeder er også først kommet efter opdateringen.)

Inde under oplysninger om system har jeg fundet frem til dette om batteriet:

  Oplysninger om batterispænding:
  Resterende kapacitet (mAh):    0
  Fuldt opladt:    Nej
  Oplader:    Nej
  Fuld ladekapacitet (mAh):    0
  Oplysninger om batteritilstand:
  Antal cykler:    107
  Betingelse:    Udskift nu
  Batteri installeret:    Ja
  Strømstyrke (mA):    0
  Spænding (mV):    11766

Hvis jeg åbner CoconutBattery får jeg disse oplysninger, som jeg synes ser lidt mystiske ud:
http://cl.ly/ (...)

Kan det virkelig være rigtigt at mit batteri allerede skal skiftes nu? Og hvis det skal er det så mig selv der skal betale, når det er under 1 år gammel?

Lige en sidste ting. Jeg har prøvet at nulstille SMC, men er ikke sikker på om det er gjort korrekt, da jeg ikke har fået nogen form for respons på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 08:02 #1
Kan man fortryde nogle af disse updates på en Mac som man kan på en Windows baseret maskine?
Har du fået opdateringer til bios?
Avatar billede Tbenne Nybegynder
24. januar 2013 - 14:14 #2
Nej, desværre. Jeg kan foretage en fuldstændig geninstallering af styresystemet, men vil lige prøve at høre hvad Elgiganten siger, inden jeg gør det.

Tak for svaret.
Avatar billede thill Nybegynder
24. januar 2013 - 17:47 #3
Så længe den er under 12 mdr gammel er den dækket af garantien og så vil du kunne få batteriet skiftet gratis. Eneste undtagelse for dette er hvis der er fysisk skade på batteriet. (Slag, væske osv)

Men du skal være opmærksom på, at din Mac nok ikke bliver repareret i Danmark hvis du indlevere den til Elgiganten. De har en kontrakt med Infocare på servicen og da Infocare har valgt, at lukke deres værksted ned i Danmark så ryger den videre til Sverige eller Norge.

Du behøver desuden ikke, at få den serviceret via Elgiganten. Apple tilbyder frit valg af ServiceProvider. Du kan se hvem der ligger i nærheden af dig via deres service locator: https://locate.apple.com/dk/da/
Avatar billede Tbenne Nybegynder
24. januar 2013 - 22:30 #4
Det lyder fandme fantatisk - dejligt endeligt med noget held efter en uge hvor jeg er blevet overfaldet, fået stjålet pung og iPhone. Tabt min iPad, så en del af touchfunktionaliteten ikke virker (selvfølgelig min egen skyld, men det er bare timingen) og så det her med computeren.

Jeg nåede bare lige at blive nervøs, pga jeg så andre historier på nettet der mindede om min, hvor der ikke var noget at gøre pga. det hele åbenbart er lidt kringlet når det handler om batterier.

Men smid lige et svar, så får du en sjat points!
Avatar billede thill Nybegynder
25. januar 2013 - 06:27 #5
Snup du dem bare selv, ud fra din uge beskrivelse vil jeg ikke være med til, at du bliver berøvet mere ;-)
Avatar billede Tbenne Nybegynder
28. januar 2013 - 13:32 #6
Et par points for at tilbyde hjælp, ville nu ikke være så slemt, men nuvel. :)