Avatar billede nielshjul Nybegynder
12. august 2001 - 02:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

sorte dæknings bjælker i Gnorm RH 7.1

Jeg fik problemet da jeg ren installeret RH 7.1 og da jeg ikke lige viste
hvad jeg skulle gøre ved det.
slette jeg RH 7.1 igen og Installeret RH 7.0 og upgrade til RH 7.1 og så var
problemet løst.

Men så skete det at der gik skuddermudder min X configuration
og forsøgte at rette det med setup ,hvorved det først gik galt.
Xconfigurator ville heller ikke redde min opsætning ,jeg kunne slet ikke
starte X.
heldigvis huskede jeg at der lå en opdate af Xconfigurator hos Red Hat
up2date
fik den downloadet og installeret og jeg kunne sætte min xwindows op igen
men ,nu dukkede de
sorte dæknings bjælker op igen i menuer og winduer så det ikke er til at se
hvad man fortager sig.
mit system er celerone 300a med onboard video SIS 6326 agp 8 Mb skærm ADI 4V

er der mere i skal vide for at hjælpe mig med at fjerne censuren fra min X
windows :-)

Mvh.
Niels O Andersen
Avatar billede lenka Nybegynder
12. august 2001 - 12:21 #1
Hvad mener du med dækningsbjælker? Kan du forklare nærmere eller evt. lave et screenshot af dit skærmbillede? (dette kan du gøre ved at åbne gimp, og vælge \"file->acquire->screenshot\" fra gimp menuen).
Avatar billede nielshjul Nybegynder
12. august 2001 - 12:29 #2
ja jeg har prøvet flere skærm opløsninge for at løse problemet ,men de bjælker jeg beskriver er i menuer ikke alle stede ,først når musen bevæger sig derhen.
jeg prøvede at åbne netscape den er ikke så behæftet.

er det under x-windows du vil ha jeg åbner Gimp ?
Avatar billede lenka Nybegynder
12. august 2001 - 12:38 #3
Er det måske bare baggrundsfarven der bliver sort når du peger med musen på et menu-item (mens teksten også er sort)? Hvis det er det, så skulle det da være muligt at ændre det i en configurationsfil et eller andet sted.
Avatar billede nielshjul Nybegynder
12. august 2001 - 12:46 #4
det kunne være en mulighed ,men det virker ikke sandsynligt da noget text kan ses samt nogle iconer. jeg prøve at start gimp fra run commandoen
i x . det viste sig den ikke var installeret og bad om opsætning ,hvilket er umuligt nå det er sort over det hele i opsætnings winduet.
Avatar billede nielshjul Nybegynder
12. august 2001 - 17:35 #5
det er lykkes mig at tage nogle screendump i jpeg format de er ikke kønne ,men kan mailes på opfordring.
5 stk total 256 kb
Avatar billede lenka Nybegynder
12. august 2001 - 17:37 #6
OK! du kan maile dem til lenka@diku.dk.
Men det er ikke sikkert at jeg kan hjælpe alligevel. Det lyder lidt weird, det problem.
Avatar billede nielshjul Nybegynder
21. august 2001 - 19:38 #7
Efter endt mini ferie ,har jeg løst mit problem ved at skifte til en noget sløver computer 200 Mzh
med Ati video kort ,dette virker omendt lidt langsommer ,men den skal jo for det meste bare stå og summe som fil /post & web server.
x-windows bruges mest til opdatering /downloadning
Avatar billede lenka Nybegynder
21. august 2001 - 22:08 #8
Ok.. rart at høre at du fik løst problemet!
Avatar billede lenka Nybegynder
23. august 2001 - 09:13 #9
svar